Raft.cz

Tisk z adresy http://www.kanusport.at/Clanek-Kam-o-vikendu-a-dalsi-utonuly.aspx?ID_clanku=1017 edit=2
Půjčování lodí na řece Nysa Klodska

Kam o víkendu a další utonulý

Diskuse nad článkem
Re: Vltava, Renča, 09.07.2009 14:47:50
Ahoj,

Vltavu z Vyšáku do Rožmberka jsme si sjeli v neděli 5.7. při cca 60 kubíčcích na pálavě. Týden před tím pouštěli 80. To se nám nechtělo... Důkladně jsme prohlíželi jezy ve Vyšáku a Herbertově a přenesli. Ne, že by to nešlo jet, ale... no prostě...NE. Na raftech to šlo, viděli jsme i Rio a jednu Pálavu, ale...
Bylo to rychlé a krásné. I počasí vyšlo. Zážitek.
Musím ovšem stále myslet na rozkošnou rodinku se dvěma staršími (cca 11 a 13 let) a dvěma předškolními dětmi bez vest, bez bot a na gumovém člunu (takovém tom na dovolenou k moři s vesly!). Tatínek hned pod hrází Lipna 2, odkud jsme společně vypluli, hlásil, že trochu plavat z nich umí jen starší děti! Upozornila jsem, že si měli alespoň ty vesty půjčit, ale pozdě... Na obou prvních jezech jsme je přesvědčili přenést, ale moc si to chtěli sjet! Říkala jsem, že možná ten v Rožmberku. No byli rychlejší. Sjeli bez prohlížení a pokračovali nevím kam. Bylo už před pátou. Kam asi dojeli... Potom až do Větřního tam snad žádný problém není... Snad se jim nic nestalo a možná se jim to i líbilo.
Neodsuji je, neboť nevědí co činí.
Kdo nic nezná, ničeho se nebojí atd
Ale říkám si, že někteří mají fakt štěstí!
Mám i pěkné fotky, ale nevím kam s nimi. Je li zájem poraďte, kde byste je chtěli vidět.




Den Beitrag beantworten

Re: Sjízdnost Vltavy o víkendu, ka-servis, 09.07.2009 12:50:40
Ahoj. Do pondělí budou z Lipna pouštět ještě pořád cca 60 m3/s a v úterý se uvidí co dál. Sjízdné to je, ale opravdu jen pro zkušené vodáky s dobrým vybavením, kteří nepodceňují sílu vody, jezů, stromů v řece a alkoholu v krvi :)

Den Beitrag beantworten

Sjízdnost Vltavy o víkendu, Honza, 09.07.2009 12:40:58
Ahoj. Nevíte, jak na tom bude Vltava o víkendu se sjízdností. Máme jí naplánovanou od soboty, ale nevím, nevím... Díky. Honza

Den Beitrag beantworten

Vltava, Petr, 08.07.2009 20:05:12
Tak zítra jedeme na Vltavu v pálavách.Na jez se nepustíme a budeme je přenášet,tak si myslím že by to mělo být v klidu.Byl tam ted někdo za poslední dny aby podal nějakou zprávu o řece.

Den Beitrag beantworten

Re: další, prosím, Chobotnice, 08.07.2009 09:59:12
brm, brm, kchchch...
To je ovšem smutný příběh...

Den Beitrag beantworten

Re: další, prosím, kmochacek, 07.07.2009 23:50:33
hasiči tam dle videa byli na pevným člunu a prý selhal motor

Den Beitrag beantworten

Re: další, prosím, kavol, 07.07.2009 23:44:58
strakonice.net mají všechno na webkameře, bohužel neumím z ní vymámit historii, takže mám staženo jenom jak prohledávaj pod zvednutým pravým polem ... zkoušel jsem jim psát o záznam, ale zatím nic ... jestli měl někdo víc štěstí, nechť se prosím podělí

- hlavně by mě zajímalo, co tam šaškovali ti hasiči ... když jdu zachraňovat, tak snad prvně zajistím sám sebe ... to není vo hrdinství, jestli zahraňuju s nasazením vlastního života nebo v klídku, ale vo tom, že když tam zařvu, tak už nikoho nezachráním

p.s. je-li řeč o zachraňování ... že já taky furt musím někoho tahat z průserů - tentokrát na souši, na parkovišti na Čeňkárně se komusi vyskytnul pod kolama potok a nemohl vyjet, tak jsme ho zapřáhli a vytáhli

Den Beitrag beantworten

Re: další, prosím, kmochacek, 07.07.2009 22:53:47
Prý tam najeli odspodu nebo si je to přitáhlo.
Už od pohledu je ten jez za takový vody hnusnej, lidi prostě už ztratili pud sebezáchovy

Den Beitrag beantworten

další, prosím, Chobotnice, 07.07.2009 17:13:40
Tak čtu na ídnesu, že ve Strakonicích na tom kolmym jezu se práskli další rafteři a jednoho ještě hledaji...

Den Beitrag beantworten

Re: přirozený výběr, petrib, 03.07.2009 08:06:02
njn ale spouste lidi nedochazi jakou ma voda silu a teplotu dokud nezaplavou. je to ilustrativne videt pri peknem pocasi v dubnu/kvetnu na nasedackach: kratasky, tricka a prekvapene otazky Co,neopren?! Vesta? Prilba? Na co? A na vysedackach profialovela individua.
Na vode by mel byt kazdy pripraven na to, ze se muze koupat. Jedno jestli se placati po Lipnu nebo jede Certaky.

Den Beitrag beantworten

Re: přirozený výběr, petrib, 03.07.2009 08:06:00
njn ale spouste lidi nedochazi jakou ma voda silu a teplotu dokud nezaplavou. je to ilustrativne videt pri peknem pocasi v dubnu/kvetnu na nasedackach: kratasky, tricka a prekvapene otazky Co,neopren?! Vesta? Prilba? Na co? A na vysedackach profialovela individua.
Na vode by mel byt kazdy pripraven na to, ze se muze koupat. Jedno jestli se placati po Lipnu nebo jede Certaky.

Den Beitrag beantworten

Re: přirozený výběr, Honza Hrubeš, 01.07.2009 17:47:46
Hodně čtu. Proto jsem se taky číst učil. :-)

Den Beitrag beantworten

Re: přirozený výběr, kastan, 01.07.2009 17:13:57
asi moc čteš. Oni chcou jezdit na lodích a ne provozovat canionyng.

Den Beitrag beantworten

přirozený výběr, Honza Hrubeš, 01.07.2009 16:38:15
Nejjednodušší způsob, jak ty lidi odradit, by bylo: Raft máte na druhém břehu, tady máte lano, jistíme vás, doplavte si tam. Když se dostanete na druhý břeh a budete natolik v pohodě, že budete chtít pokračovat, OK - zřejmě jste fyzicky i psychicky natolik odolní, že na to máte. Kdo nepřeplave, nejede. 90% z nich by do studené rozvodněné řeky vůbec nevlezlo, dalších 5% by tu kuráž mělo, ale víc už nic, no a u těch zbylých 5% se dá předpokládat, že si poradí. To ale žádná půjčovna neudělá, že? ;-)

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava, Honza, 01.07.2009 11:36:22
Ale jo, rozumný lidi se vždycky domluví. A je to kšeft, jasně. Biolek na Sázavě taky musel dostat nejdřív veřejně přes nos než mírně vystřízlivěl a začal se chovat trochu příčetně. Rozumím tomu, že přesvědčovat klienty, že nemaj jezdit, je obchodně nevýhodné a obtížné až nemožné, protože většina z nich stejně nevěří tomu, že česká řeka může být nebezpečná. A utopenej vodák na druhé straně nikoho z klientů půjčovny neodradí :-)). No, já jezdím za sebe, tak si naštěstí mohu varovat kdykoli kohokoli :-)).

Den Beitrag beantworten

Půjčovna na Vltavě, Franta, 01.07.2009 10:56:40
Syn měl jet s partou od dneška Vltavu, měli předplacený dovoz lodí z půjčovny do kempu ve Vyšáku, ale lidi z půjčovny jim telefonovali, že je vysoká voda a nedoporučujou řeku sploiuvat, ať si přeloží termín...
Tak toto považuji za skutečně profesionání a korektní přístup, ještě pořád to mohlo dopadnout také tak, že by jeli těch 400 km ze Zlína až na místo a půjčováci by je poslali domů až ve Vyšáku.
Chválím !!!

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava, kavol, 01.07.2009 09:10:05
tak jsem se na ty vaše stránky mrknul, a přijde mi to v pohodě, chválím - tam je korektní upozornění na zvýšené riziko ... jako strašení mi připadá to, co je tady, proti čemuž jsem se ozval

výmluva, že sem lezou i začátečníci a zkušený přeci ví a nebude to brát vážně u mě neobstojí - známe to, tak dlouho se křičí hoří, až pak opravdu hoří, a nikdo už tomu křiku nevěří a hasiči nikde

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava, kastan, 30.06.2009 23:35:55
jsem rad, že to takhle bereš. Ja to dal na naše komerční stránky, že to splouvání nedoporučujem a odezva z ostatních komercí byla, že Vás strašíme a jsme kokoti. PRACHY jsou PRACHY
Ale z druhé strany jsou lidi, kteří si to nedaj vysvětlit. My jim v ceně dali alespon přilby a vesty raftové, které jsou tak cca 4x lepší než klasické na normální Vltavu při prutoku cca 5 kubiku. Doufám, že spousta lidí jezdí na Vltavu aby si ji užila a ne v této době aby si udělala čárku, že ji jenom splula.
Kastan

Den Beitrag beantworten

doufam, Luk, 30.06.2009 06:29:37
Jedeme 9.7., tak se zacinam modlit, aby to kleslo. Tesim se na tuhle dovcu celej rok, krucipisek.

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava, Honza, 29.06.2009 13:44:29
V pohodě :-)). Každej to prostě vidíme jinak. Já dávám přednost tomu radit lidem, aby raději za této situace seděli doma. Kdo to zná a umí, radu nepotřebuje a nebude se tady ani ptát(něco jiného je zeptat se na popis aktuální situace toho, kdo tam byl) a posoudí si to sám. A kdo ne, ten tam podle mne fakt nepatří a jakákoli jiná rada než striktní doporučení nejezdit je pro něj potenciálně nebezpečná - i se stavem těch 50-60 kubíků.

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava, kavol, 29.06.2009 10:21:03
mně zas přijde nuda, když se všichni poplácávaj po zádech, jak jsou dobrý a ve všem spolu souhlasí ... no nic

projistotu opakuju, že výše uvedené, co jsem napsal o článku a hodnocení nebezpečnosti Vltavy, se týká těch 50-60 kubíků, o kterejch se původně psalo, a nikoli pozdějšího navýšení průtoku

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava, Honza, 29.06.2009 09:25:58
Inu Kavole, není co dodat, každý si myslíme své. Myslím ale, že s tebou bych jezdit nechtěl. Promiň.

Den Beitrag beantworten

Plný, Střelec, 29.06.2009 06:46:07
Lipno je plný po okraj (byl jsem tam o víkendu dráždit katamarán) a voda furt přibejvá. V pátek ve vlaku jsem potkalů řadu nadšených adeptů na Darwinovu cenu. V neděli už šla voda místy z břehů, kolem jedný jsem viděl z Krumlova odjížedět nějaké vzducholodě a partu na mnohobarevných plastových vydrách....

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava, kavol, 28.06.2009 23:50:34
já tu nikoho nenavádím, aby to jel, já jen říkám, že tak, jak je to v článku, je to přehnaný ...

"Včera se na raftu vydali na sjezd rozvodněné řeky s průtokem přes 60 kubíků a rozhodli se, že sjedou jez ve Větřní."

- ehm, SPA I. je nějakých 64, to je jak moc "přes 60" (když dál v článku je řeč o 50), a jak kdo rozumí slovu "rozvodněná", "ohrožení" je až SPA III. ...?

"Samozřejmě, že to nemohlo dopadnout dobře, zvláště když jeli přes korunu jezu."

- ale samozřejmě, že to dobře dopadnout mohlo, již tu na serveru máme několik zmínek o proplutí retardérkou, takže ne "zvlášť když", ale "právě když (jeli přes korunu jezu)"

"Vyhněte se raději i Vltavě, kde až do konce týdne poteče minimálně 50 kubíků z Lipna ..."

- vedle ve fóru je odkaz o tom, jak právě při 50 jeli (celkem v pohodě i s Vydrou), včetně fotek ...

nevím, co máš s hrdinstvím, prostě někdo na to má, někdo ne, a tvářit se, že by tam neměl jet nikdo, mi přijde divný ...

taky už jsem pár věcí přenesl, přestože jsem si myslel, že by se daly, jestli oni si to nerozmysleli a jeli se utopit ... pak fakt jiných slov nemám, to nemá co dělat s úctou, sorry; nevědět, že na vodě se dá utopit, je v této zemi asi tak stejné, jako nevědět, že za volantem se dá nabourat, a kdo vyráží s tím, že jeho se to netýká, ten si zaslouží leda tak Darwinovu cenu a ne úctu

(jistě, i mistr tesař se někdy utne, umírají i profíci - jsem ale pevně přesvědčen, že to nebyl tento případ)

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava, Barny, 28.06.2009 21:27:09
Ahoj,
uplně s tebou souhlasím jel jsem vltavu hodněkrát i za výššího stupně ale paradoxně nejhorší je to když je standart voda a tudíž přestává být člověk obezřetný a stane se že i vodák co má za sebou hodně jezů má co dělat aby se vyhrabal z uplně trivialního retárdéru a třeba větřní je zrovna tento případ deska je hrozně zrádná a válec pod ní je případ sám pro sebe. škoda lidí co umřou zbečně jen z neznalosti.
Barny

Den Beitrag beantworten

Re: doplnění, petra, 28.06.2009 21:18:01
máme jet za týden vltavu, to už by snad mohlo být líp,ne ? jen aby nebylo ve všech kempech ještě vody po kolena a plno komárů ?

Den Beitrag beantworten

Re: doplnění, Honza, 28.06.2009 19:54:55
Naprostá většina lidí, co jezdí na Vltavu, nemá ani tu nejmenší zkušenost s vodou, která má skutečně sílu, neumí jezdit na vodě typu ww3 a výše a Vltava s vysokým stavem taková v některých místech je. Vzhledem k tomu všemu zastávám poměrně striktní názor, že půjčovny nemají půjčovat nic, ani rafty. To, že je raft bezpečný, je totiž naprostá kravina, každá loď je tak bezpečná jak je zkušená její posádka. Pokud někdo přijede s vlastní lodí, není to garance bezpečí, ale je větší šance, že má něco naježděno, takže pod povodňový stav bych splutí nezakazoval. Bohužel je ale pravda i to, že nakonec se často neutopí ten, kdo špatně odhadl situaci a přecenil své síly, ale někdo, kdo se mu snaží pomoci. Takže čím víc opatrnosti, tím líp. Rozvodněná řeka není adrenalin, to je většinou jen pitomost založená na špatném hodnocení situace.

Den Beitrag beantworten

doplnění, adéla, 28.06.2009 18:18:25
jo a ono avizované,jak policajti chodí a informujou.sami jsme si sháněli každé ráno i během dne info o vodě /ve smyslu jestli chystaj zvýšení průtoku a kdy/ většinou od neinformovanejch majitelích kempů.Jasně,že je hodně vody vidí každej a je na soudnosti každého,do čeho se pustí,ale varování pro vodáky bylo možná večer v televizi,což je jaksi tomu,kdo je na vodě málo platné.

Den Beitrag beantworten

můj názor, adéla, 28.06.2009 18:06:45
Vrátili jsme se před hodinou,zabalili jsme to ráno na Koruně.Od čtvrtka byl dnešek asi nejhorší,tak proč riskovat.Jeli jsme na Pálavách, něco se sjelo,něco přeneslo.Krumlov se přenášel celej,dost blbě.Pod Jeleňákem se včera nedalo na sednout,ale sjížděly i Pálavy.Ti kluci ve Větřní museli být úplne vypatlaný.Přes retardéru úplně pohodový průjezd i pro Pálavu.Podle mě vůbec nevěděli,kam najíždí.Za maximální opatrnosti aspoň do včerejška/nevím jak dnes/pro rafty příjemná jízda se trochou vzrúša na šlajsnách.

Den Beitrag beantworten

Re: bude hůř, MADman, 28.06.2009 13:52:41
Do úterka ať to teče co to dá, hlavně, aby pak začali snižovat na rozumnou míru... snad už nebude pršet.

Den Beitrag beantworten

Re: bude hůř, Tereza, 28.06.2009 13:25:15
Další zvýšení se čeká kolem páté odpoledne, z Lipna budou pouštět 90 m3/s. Mezi 80ti a 90ti kubíky za sekundu budou odtok držet až do úterka....

Den Beitrag beantworten

Re: bude hůř, MADman, 27.06.2009 23:57:33
Sice navyšují, ale přítok do Lipna je teď na úrovni toho co pouštějí. V pátek mám vyrážet, tak doufám, že nezaprší a do té doby poteče kolem 35 kubánců..

Den Beitrag beantworten

bude hůř, žralok, 27.06.2009 21:56:58
stále navyšují odtok momentálně pouští ve Vyššáku 70 kubíků .

Den Beitrag beantworten

Otava, Aník, 27.06.2009 21:48:19
Jo a ještě historka:
Babička s dědou, oba vodáci, bývali závodníci za Slavii, se vraceli z dovolené na Šumavě. A babička říkala, že tolik vodáků tam ještě neviděla, že před půjčovnou byly děsný fronty. Děda zmiňoval metrový vlny a svítily mu při tom oči :) "A viděli jsme dva udělance," dodával. "To moc nechápu, jak se tam může někdo zvrhnout, je to sice divoká řeka, ale jednoduchá, proti Vydře, tam jsou zabaláky, ale ta Otava..."
No já si říkala, že bych taky mohla vyrazit, ale koukám, že je tam SPA B a vím, že si to nelajznu ani omylem :)
Ale jen tak, prostě že všechno je relativní :)

Den Beitrag beantworten

Vltava, Aník, 27.06.2009 21:36:22
No my jeli Vltavu při 40 se školou, kde byli nováčci skoro všichni (a většinu jezů přenášely, protože bychom moc nabrali). Bylo to dva dny po tom utopeném na Rožmberku.
Byl to luxus, ale jezy teda táhly solidně, a pod nimi válce. Do dneška mám noční můry, že jsem vtahována do jezu, ale i respekt ze silné řeky.
60 je o dost víc... Ale jít to ještě musí, zvlášť na raftu. Jen to chce počítat s možnými problémy, vjetí do jezu ve Větřní zrovna moc o soudnosti nesvědčí.

Den Beitrag beantworten

Re: Větřní, Martin, 27.06.2009 21:12:50
Já bych byl trošku opatrnej s podobnejma prohlášeníma. Myslim si, že i posádka nešťastnýho raftu z Větřní se považovla za obezřetnou posádku (byť nejeli retardérou, kterou podmiňuješ). Stejně tak si myslim, že na jakymkoli plavidle nejde cizincům víc o kejhák než našincům. Teď už to začíná být o pr... na čemkoli pro kohokoli. Jasně, že sou posádky, který si můžou troufnout jet, ale za určitejch podmínek. Popravdě řečeno Radku, v tvý větě "obezřetná posádka to musí dát bez problému" vidim podstatu většiny tragickejch chyb, který se u nás na vodě stanou a to převážně nám čechům. Ve chvíli kdy se rozhoduje jestli jez jet, nebo ne a ve chvíli, kdy se do jezu najíždí (nebo jinýho problematickýho místa) zkrátka nikdo nepočítá s tim, že by se mohli převrhnout, že by mohli zaplavat, že by moh někdo vypadnout z lodi. Zkrátka si to nikdo nepřipouští. A tady si myslim, že je taky rozdíl v posádce, která má na to, aby sjela to co ostatní ne. Taková posádka totiž počítá s tim, že by nemuselo všechno vyjít podle plánu, že se může stát něco "nečekanýho" a snaží se na to připravit a předcházet tomu. Věřim, že patříš mezi vodáky, který si uměj dát dvě a dvě dohromady, ale podobný prohlášení tady čtou všichni a nemyslim, že je dobrý současnou vodu zlehčovat. I z raftu se dá vypadnout a pak to může dopadnout, třeba jako ve Větřním. Ahoj a ať tu současnou vodu přežijeme všichni ve zdraví ať už se na ní budem pohybovat kdekoli.

Den Beitrag beantworten

Větřní, Radek, 27.06.2009 18:17:04
Můj bratr dnes kolem 15.00 projížděl Větřní a říkal, že retardéra je naprosto v pohodě, bez jakéhokoliv kontaktního nebezpečí s jezem.
Bohužel to opět svědčí o tom, že ztráta života kamaráda posádky raftu, byla opět zcela zbytečná. Samotný jez byl prý částečně zatarasen nánosy dřeva a kmenů, ale sjezd retardérou zcela bezepečný. V tom případě tam kromě selhání myšlenek, hrály roli asi i jiné příčiny. O těch ale já nevím a nebudu je soudit. Další cesta do Spolí přes Papouščí skálu byla v poho. Směrem na krumlovské jezy jelo jen něco málo raftů a naší kluci uvažovali o sjezdu také. Žádné striktní zákazy od mužů zákona zatím nebyly. Čekám, co mi poví o Krumlově. Osobně si myslím, že obezřetná posádka raftu to musí bez problému projet, i za tohoto stavu. Jsem mile překvapen, že půjčovny stoply pálavy a další otevřenky. Zejména zahraniční posádky z Holandska, Německa, Maďarska, ad. by byly pravděpodobně v přirozeném úbytku obyvatelstva. Byl jsem na Vltavě před 14 dny a je opravdu úsměvné, jak jsou schopni držet pádla. Dovolil jsem si jim poradit, aby se tolik nedřeli a dojeli někam do kempu, ale bylo to marné, během 5 minut opět přešli k vařečce v kuchyni. Půjčovny chválím:)

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava ..., kastan, 26.06.2009 22:11:04
Tak to sorry. Bavl jsem se o čtvrku,pátku a následovném víkendu. Kaštan

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava, Chobotnice, 26.06.2009 20:15:54
Tak podle Idnes už toho třetího našli krumlovský policisti.

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava, Chobotnice, 26.06.2009 20:15:51
Tak podle Idnes už toho třetího našli krumlovský policisti.

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava ..., Honza, 26.06.2009 18:12:00
Ahoj.
Bohužel nevím o kterém dni hovoříš. Ve středu jsme jeli z Nového Spolí do Z.K. a nikdo nás rozhodně neobcházel s varováním, ve čtvrtek potom ze Z.K., kde nebyl žádný problém (na raftu) mimo ohnuté stromy do koryta. Splouvání teď určitě nikomu nedoporučuji, protože voda šla asi ještě nahoru odpouštěním z Lipna. Psal jsem pouze vlastní zkušenost, kudy to šlo a kudy to v žádném případě nezkoušet.

Den Beitrag beantworten

Re: fotky, kmochacek, 26.06.2009 17:52:37
Pěkné!!! :-)))
Jinak se připojuji k varování. Voda je nádherný živel. Ale musíš k ní mít respekt, protože nedává druhou šanci.

Den Beitrag beantworten

Re: fotky, Jimmy, 26.06.2009 16:06:43
Pár fotek, když Lipno pouštělo 50m3 mám na
http://www.tenzor.cz/prvnimbkg...
Herbertov, Rožmberk a Větřní přes korunu jasné smrťáky! Jinak viz výše.

Den Beitrag beantworten

Re: fotky, Skleena, 26.06.2009 14:36:32
dik za info. Ty fotky byly spis ze zvedavosti, jak to tam ted tece, nez pro rozhodovani.

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava, kastan, 26.06.2009 13:48:33
Ale plně s tebou souhlasím. Kaštan

Den Beitrag beantworten

Re: fotky, kastan, 26.06.2009 13:43:03
Jsi se nějak načílil. Kaštan

Den Beitrag beantworten

Re: fotky, žralok, 26.06.2009 13:38:46
Fotky ti k ničmu nebudou , přítok do Lipna je stále větší než odtok a tak to ještě nějaký čas pod Vyššákem poteče . Lidi co na vodě nemají zkušenosti maj problémy už za 20 kubíků v peřejích . JEZY MŮŽOU BÝT NEBEZPEČNÉ A ZASTAVIT NAD NIMI BEZPEČNĚ DĚLÁ ZAČÁTEČNÍKŮM PROBLÉMY . S ZAČÁTEČNÍKAMA BYCH TAM NEJEL !

Den Beitrag beantworten

varování, kastan, 26.06.2009 13:35:45
Poslední zpravy z Vltavy. Dnes znovu prochazí místí policajti s lidmi z povodí a důrazně nedoporučujou jákekoliv splouvání Českým Krumlovem. Více na www.pvl.cz - informace pro vodáky.

Kaštan

Den Beitrag beantworten

Re: fotky, Chobotnice, 26.06.2009 13:35:41
Do kolika procent jste připravený na lidský ztráty? Jestli do 80%, tak tam ty nováčky klidně vem. Když nebudou mít řádně plovčky a blembáky, tak se můžete přiblížit i 100%.

Den Beitrag beantworten

fotky, Skleena, 26.06.2009 13:28:46
nevite, kde by se daly sehnat nejaky fotky, jak to ted na vltave vypada? chystame se sjizdet od Vyssaku po Borsov, sice az od ctvrtecniho rana, ale stejne, kdo vi, jak to bude vypadat, navic mame s sebou asi sedm lidi, co nikdy na vode nebyli...

Den Beitrag beantworten

Re: Rizika na vodě, žralok, 26.06.2009 13:16:49
Zákaz splouvání samozřejmě v zákoně je respektivě za vyhlášení druhého povodňového stavu mají být všechna plavidla bezpečně ukotvena což platí i pro kanoe .SPÍŠ BYCH UDĚLAL ZÁKAZ PŮJČOVÁNÍ NAD URČITÝ STAV PO VZORU BISPORTU NA SÁZAVĚ

Den Beitrag beantworten

Re: Rizika na vodě, Chobotnice, 26.06.2009 13:07:02
Podle mýho je raft teoreticky nejbezpečnější a nejstabilnější loď na velký vodě. Má to ale háček - pro lidi, co s tim maji zkušenosti a né pro jelita, který maji z raftu akorát falešnej pocit bezpečí. (To samý, jak s těma moderníma bezpečnajma autama - dokud o nic moc nejde, tak to funguje krásně, ale při střetový rychlosti 150 je všechno jedno. Akorát falešnej pocit bezpečí způsobuje, že jezději na blbym povrchu jakoby nic) Rafty jsou bezpečný, ale né pro každýho - viz i letošní reportáž z Kaňova. Kdyby se rafty používaly správně a jen na to, na co jsou opravdu určený, tak o nich nebude skoro slyšet.
To samý jet na Stvořidla při vodě, jakou nikdo nepamatuje, byť na pulsaru - má to rozum?

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava ..., kastan, 26.06.2009 13:01:21
Na to, že den předtím procházely místní policajti kemp a zakazovaly splouvání Českým Krumlovem je to odvaha. A pak to takle dopadá. Možná si se měl podívat cca okolo 15h a pak by jsi psal něco jiného a ne skoro doporučoval další splouvání. Voda šla oněkolik desítek centimetrů nahoru. Nezáleží kolik pouští lipno, ale kolik vody dávají přítoky. Ale tohle nikdo nebere v potaz. Kaštan

Den Beitrag beantworten

Rizika na vodě, kastan, 26.06.2009 12:56:41
Mám dojem, že parta lidí asi neví co dokáže udělat velká voda ve spojitosti s alkoholem. Další je že by se měli zamyslet i půjčovny při tak veliký vodě co si můžou s lidmi a s materiálem dovolit. Po včerejší příhodě jsem dnes slyšel, že Vltava na raftu je v pohodě. Byznys je byznys. Kdyby majitelé půjčoven dali alespon nějakou osvětu a třeba by všem dali na takovoudle vodu i jinačí vesty s větším výtlakem tak bysme nemuseli číst smutné zprávy. Možná by bylo dobrý při větší vodě dát i zákaz splouvání. I když by půjčovny a ostatní hospody a jiné komerce přicházely o kšeft. Je to můj osobní názor a to vlastním půjčovnu též na Vltavě. Kaštan

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava ..., Střelec, 26.06.2009 12:35:30
Na www.lipnonet.cz je tabulka. Mimo jiné je tam i přítok a odtok z Lipna - zatím pořád pouštěj míň, než přitéká....

Den Beitrag beantworten

Vltava ..., Honza Šťastný, 26.06.2009 11:17:34
Ahoj.
Včera jsme se z Vltavy vrátili. Byla zde opravdu vysoká voda, povodeň to ale ještě nebyla. Na většině míst se řeka udržovala v korytě. V průběhu týdne jsme museli vyměnit vydry za rafty, protože splutí na vydrách by bylo opravdu pro velmi zkušené vodáky. I ti by ale měli problém se zaléváním lodí na vlnách či jezech. Jez ve Větřní byl šlajsnou průjezdný zcela bez problémů i na vydrách, jízda přez korunu byla oproti tomu jasnou sebevraždou. U barevné skály opět průjezd šlajsnou zcela v pohodě, ale opět na spádovou desku tekla většina vody a byly zde opět obrovské válce a vývary. Nové Spolí - s vysokou opatrností sjízdné na raftech přes šupnu, za ní to ovšem táhlo doleva do válců pod šikmými deskami jezu. I u ostatních Krumlovských jezů se dal najít dobrý průjezd pro rafty, ale špatné najetí si dovoluji opět označit za fatální. 1. krumlovský - v pohodě retardérem, 2. průjezdný středem po desce (v tradiční šlajsně OBROVSKÝ válec), obnášení zde je velmi ztíženo silným proudem a možností natažení do jezu a válce na pravé straně, kudy se obvykle přenáší, 3. jez otevřenou štěrkovou propustí vlevo do velkých vln pod jezem, ve šlajsně byl slušný válec. Problémové při nepozornosti by mohly být stromy napadané a zohýbané do koryta. Jez ve Zlaté Koruně byl skoro utopený. Z retardéru zbyla asi jen jeho třetina (zbytek je pod vodou), Za deskou jezu velmi velké válce, jen uprostřed ve zlomu nebyl válec ale velká vlna (cca 2m výšky), kde to odtékalo, Průjezd totuto cestou by ale byl velice riskantní.
Rozhodně tam dávejte pozor a důkladně prohlížejte. Z Lipna by mělo množství vody stoupat.
Ahoj Honza

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava, Střelec, 26.06.2009 11:11:12
Bohužel - "exoti" je ještě velmi slušný a civilizovaný výraz pro to, co dotyční opravdu byli.Tvoje myšlenka je sice dobrá, ale za daných okolností je jakákoliv "politická korektnost" krajně kontraproduktivní.

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava, MADman, 26.06.2009 10:56:53
Jet ve třech na raftu za takovéhle vody a jet přes korunu jezu to je vysoké riziko i pro zkušeného a střízlivého vodáka (ten by si to rychle rozmyslel). Otázkou je jak na tom ty tři ve skutečnosti byli, informace zatím chybí. Osobně si myslím, že významnou roli hrál opět alkohol... a to pak může těch kubíků téct klidně 5...

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava, Honza, 26.06.2009 10:34:34
Promiň, na můj vkus je v tvých slovech trochu moc hrdinství a o to méně opatrnosti. Na orzdíl od tebe jsem Vltavu jel párkrát i při vyším stavu, ale se vším respektem, zajištěním a ve zkušené partě. Je samozřejmě svobodnou volbou každého posoudit riziko a rozhodnout se, ale problém začíná tam, kde na takovéto posouzení nemá člověk dostatek zkušeností. Tam by měl podle mne nastoupit dvojnásobný respekt k vodě. Což myslím platí i pro dávání návodů lidem, kteří nemají zkušenosti vlastní a mají proto sklon dát na doporučení jiných. A říkat lidem, z nichž se jeden utopil, exoti, je, promiň, hulvátství. Udělali blbost z neznalosti nebo hlouposti a zaplatili za to, ale voda nikdy není úplně bezpečná a stát se to může kdykoli i o hodně zkšuenějším... Takže prosím, tochu víc úcty k lidem i přírodě.

Den Beitrag beantworten

Re: Vltava, žralok, 26.06.2009 10:20:58
60 kubíků ve Vyššáku není moc pro znalého , ale kolik se tam teď pohybuje rádobyvodáků ! navíc v Březí je už 110 kubíků a to je pro mnohé v peřejích u dívčáku hukot

Den Beitrag beantworten

Vltava, kavol, 26.06.2009 10:01:38
dík za přehled, článek celkově chválím, ale nebyl bych to já, kdybych nějakou výhradu neměl - 60 kubíků na Vltavě z Vyšáku mi nepřijde jako nějak nebezpečný stav ... pravda, naživo jsem to neviděl, jel jsem maximálně za třetiny, ale myslímže si třikrát víc vody představit dokážu a do koryta se to vejde - jeli jsme v květnu Ohři za 40, a ta je menší

to, že se tam někdo utopil, je věc jiná, a nedával bych ji příliš do spojitosti s tím, kolik teče - samozřejmě čím víc vody, tím je těch příležitostí víc, ale těžko z jednoho případu zobecňovat, poněvadž to už bysme se rovnou měli bát jezdit i po rybníce, poněvadž na rybníkách se taky spousta lidí utopila ... konkrétně ve Větřní to hezky táhne do retardérky, že nějací exoti najeli do jezu je problém jejich a ne řeky (už jen to, že byli na raftu jen tři, je mírně podezřelé)

Den Beitrag beantworten

Vltava, Honza, 26.06.2009 09:58:07
Koukám že už jsem na Vltavě nebyl opravdu hodně dlouho. Ten baráček hned vedle retarderky nějako neznám...

Říkám si, jestli není cesta spíš než stavět "bezpečné jezy", stavět na první pohled nebezpečné jezy. Například zuby na koruně jezu. Nedávno v Itálii na Stura di Lanzo jsem například potkali 2 jezy, kde byla na "spádové desce" (jedno byl bubnový jez) traverza zhruba půl metru od tělesa jezu.

Den Beitrag beantworten

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

Neuer Beitrag zum Lesestück

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Familienname:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.