Raft.cz

Tisk z adresy http://www.kanusport.at/Clanek-Jak-proplout-Ostravou.aspx?ID_clanku=2521 edit=2

Jak proplout Ostravou

Diskuse nad článkem
Re: Ad Dál je řeka ..., MichMar, 20.02.2024 17:20:34
Ahoj Dane. Vlastne vsichni. Necekal jsem odpoved v danem duchu, ani rozsahu. Ja onim hltacem ricnich kilometru zatim nejsem. Mam ovsem sen. Ostroda-Drweca-Wisla-Nogat-Kanal Jagiellonski-Elblag-Kanal Elblaski-Ostroda. Cca 500km na vode, tak 3-4 tydny. Cesta z bodu A do bodu A lodmo, pricemz Kanal Elblaski, se svyma lodnima lanovkama, jest pribehem sam pro sebe. Namet na zamysleni, duvod, proc vubec reagovat. Letos ne, ale cim jsem starsi, tim vic me lakaji podobne cesty. Jinak jsem turysta, jezdic povetsinou na tezko, chrapajic kde se da, pozirajic co si vezu. Ano, divocinu taky rad, limit tak WW3. Jsem zivotni singlir. Zenskou, co by dala Odru, bych snad i na rukou nosil. Tedy potiz, pac jsem malinko drobnejsi konzistence, ale ... Safra, jsem se rozkecal. Chlapi, obecne lidi. Berte jako vyjadeni jednoho, vlatne svatecniho, vodaka majici ambice presahujici limit svatecniho vodaka. Odru jsem jel, ci vlastne stehoval, nekolikrat a nechal tam srdce. Pro divokost, nikoliv reky samotne. Souhlasim, je to sakra tendencni, ale nemuzu si pomoct. Je mi smutno. Znate to, je to jako kdyby Vam chybela zenska, ktera je stale tam, kde jste ji zanechali. Neznam jinou srovnatelnou reku. M.

Den Beitrag beantworten

Re: No teda ..., HH, 20.02.2024 14:24:17
U toho spodního Jamborova prahu u Komenského sadů je za větší vody možnost úniku z válce těsně u pravého břehu, kde se udělá jazyk od šikmé navigace. Pak by to mohlo být zajímavé místo pro rodeáře, ale bohužel jen párkrát do roka. A protože sám rodeář nejsem, nedokážu to posoudit dost objektivně.

Den Beitrag beantworten

Re: No teda ..., HH, 20.02.2024 14:03:30
Promiň, kontakt asi moc nemá smysl nechávat. Většinou jezdím divokou vodu s tím, že na pár hodin se do Beskyd, Oderských vrchů nebo Jeseníků utrhnout dokážu. Protože mám dva vnuky a čas chci trávit hlavně s nimi, tak jet na vodu na celý den, nebo na celý víkend, to už tak jednoduché není. Ukrojit z dovolené týden, který nebudu trávit s rodinou, do toho nejdu. Odru si rád takhle spluju třeba až do móře až budu v důchodu a kluci budou o fous větší. Pak je naložím do kánoe, abychom si udělali žůžo dobrodrůžo jako když kdysi můj táta vozil mě. Ale pak zase budu denní program a tempo přizpůsobovat jim. Takže to, že kontakt nenechám, není nějaká moje nafrněnost, prostě nejsem ten parťák, jakého Ty teď potřebuješ. Když poteče Lučina a nebudu mít na těch pár hodin na splutí něco atraktivnějšího divokovodního, můžu se ozvat. Jestli máš jen trochu dobrodružné krve, tak Odru zvládneš sólo levou zadní. O to aspoň bude ten zážitek intenzivnější. Leda by sis na to opatřil nějakou sličnou háčici, to by mohlo být ještě intenzivnější - a možná bys dojel kam ani Odra neteče.

Den Beitrag beantworten

Ad Dál je řeka ..., Dan, 20.02.2024 11:10:43
... jak "nezajímavá"?! Až jsem hrůzou nadskočil, ale pak sis to (u mě) vyžehlil pohlazením "podívat se na moře" ... a těch pár kilásků mezi tím, to je Ti, Michale a Marku :-), taková krása, že i utrpení těch 24 komor zapomeneš (200 km) ... a když mrskneš, bude jich jenom 24, budeš-li ovšem otálet, Poláci přidělaj další a zase z tý krásný řeky zbude míň, inu daň za levnější železo, uhlí a další tovar.

Tak vzhůru na sever, braši!

... vlastně na severozápad Cesta

Ahoj Dan

Den Beitrag beantworten

Re: No teda ..., MichMar, 19.02.2024 18:15:48
Ahoj, Tvuj popis odpovida tomu, co o Lucine vim. Proste mala Odra. Bohuzel dany prutok je vyjimecne, i ty 4,5 kubace jsou svatek. Odra je na tom podstatne lip. Verim, ze co se uvadi ze Suchdola, slo by i z Oder. Kousek pod Odrami uz reka hodne zpomaluje, na urovni Jeseniku uz je nizinnou, se vsim, co k tomu patri. Skoda, ze jsi na sebe nenechal kontakt, nedej Boze jsi-li mistni. Mas-li zajem, napis maila a budeme 2 lode. Letos bych Odru opravdu rad a mi kamosi jsou nejisti. Single akce mozna, ale zavani to opravdovym dobrodruzem. Vic lidi, vic sily pri zdolavani zatarasu. Ma predstava je z Oder, co da cas. Az do Zabrehu to vidim tak minimalne na 5 dni. Dal je reka nezajimava, pak az kousek v Meandrech stare Odry za Bohuminem. Dal pro strekare chtive se podivat na more. M.

Den Beitrag beantworten

Re: No teda ..., HH, 19.02.2024 15:26:18
Úsek ve VVP jsme před léty jezdili, ale teď už to opět delší dobu nejde, na Barnově je stálý strážní oddíl a nemáš jak proklouznout. O tom vůbec neuvažuj. A když to přesto zkusíš, každý svého štěstí strůjcem... Ale je to škoda, ve VVP to je fakt pěkná peřejnatá voda, až bych slzu uronil.

Den Beitrag beantworten

Re: No teda ..., HH, 19.02.2024 15:13:37
Lučina je hodně neprávem opomíjená. Kdo je nadržený a nebo hodně stojí o zářez na pažbě, ten by si možná vystačil už se 4,5 kyblíky z Žermanek, ale já bych počkal aspoň na 6-8. Od přehrady příjemné svezení, úsek přes Havr je samý meandr a a v nich čekej zátarasy. Břehy jsou v těch meandrech vysoké, strmé, hlinité a kolem koryta špatně prostupná džungle. Když tohle přežiješ až na konec Havru (most pod koupalištěm, ulice Ke Starému mlýnu), máš vyhráno. Tohle místo lze použít jako nástupní pro splutí spodního úseku, ale pořád počítej s extra blbým přístupem k vodě a nasedáním. I na tom spodním úseku to ještě párkrát šplouchne a nebudeš litovat. I dojezd pod Hranečníkem a kolem Slezskoostravského hradu má svoji atmosféru.

Den Beitrag beantworten

Re: zdá se, že Ostrava je lux, Ivis, 15.02.2024 22:32:22
Máš pravdu. Smajlík

Den Beitrag beantworten

Re: No teda ..., Bartex, 15.02.2024 09:40:39
My jsme Lučinu jeli asi 2 roky zpátky od garáží v Havířově až ke K+K mezi Havířovem a Ostravou. Bylo to vskutku žážitkové splutí. Strom co 100m v meandrech, naštěstí jsme jeli nějakých 3,6m3, což je podlimitní, ale na prknech to těmi meandry nebyl problém. Odra je skvělá od soutoku s Budišovkou do Oder, pak už je to na jedno brdo až k Polsku. Meandry kam až oko dohlédne. Spluli jsme ji v podstatě úplně celou (po částech) až do Zabelkova. Jediný úsek, který nám chybí, je ve vojenském prostoru, pár kilometrů nad Budišovkou. Smajlík Ale je pravda, že když bylo 1SPA, tak meandry od Bohumína do Zabelkowa měly docela šmrnc! Aspoň tedy na paddleboardu.

Den Beitrag beantworten

Re: zdá se, že Ostrava je lux, Bartex, 15.02.2024 09:33:54
Ten neonový nápis je ve městě Scharnitz v Rakousku Smajlík Německo začíná až o kousek dál jak se vyjede z regulované koryta do té štěrkové meandrující části Smajlík Jinak se to jeví, že je to tu vodácky top, ale jako místňák to vidím tak, že za každým plotem je tráva zelenější... Kdyby Ostravice ze Šance tekla častěji, zvážil bych to přehodnotit. V Olši taky aby člověk na vodu jel kolirát o půlnoci, protože než vyleze slunce, je voda pryč...

Den Beitrag beantworten

Re: v mým okolí, Eki, 13.02.2024 13:27:22
Ahoj a dík všem za fajn reakce.
Těch měst a městeček, co mají zajímavý nejednoduchý průjezd po řece je samozřejmě řada. Vedle zmíněné Jaroměře třeba i Sušice, Krumlov je klasika. Někde je proplavba pravda poněkud triviální, jako Ústí nad Labem nebo Děčín. Mezi těžší považuju Hradec Králové, Brno a zmíněnou Třebíč. Ale často se to lepší - třeba pamatuju jako dítě, že v Turnově na jezu nebyla ta cesta nad rybím přechodem viz www.raft.cz/Clanek-Podzimni-ri... Smajlík

Den Beitrag beantworten

No teda ..., MichMar, 12.02.2024 20:47:29
Safra, se nekdo dotk me domoviny. Chlape, udelal jsi velikou chybu, ze jsi nepokracoval. Standardne az do Zabelkowa. V Meandrech stare Odry, severne od Bohumina je Odra, na chvili, opet sama sebou. Jinak od soutoku s Lucinou se to jezdi bezne. Prahy za jsou sjizdne propustma, za idealnich podminek i pres korunu. Pod korunou obou prahu se, za vetsi vody, dela valec, takze propust je na jistotu. Odra mezi soutokem s Ostravici a Tvym mostem v Bohumine, prilis zajimava neni. Narovnane koryto. Na podzim ovsem ma i tento kout Zeme sve kouzlo. Jinak Odra je takova mala velka Amazonie uprostred civilizace. Rek bych, ze ma srdcovka. Srovnatelnou reku neznam. Ploucka je jina, byt z podobneho soudku. Lucina je takova mala Odra. Sjizdna vyjimecne. Nikdy jsem nejel, ale mam v pacu. Dekuji. M.

Den Beitrag beantworten

zdá se, že Ostrava je luxus.., Ivis, 12.02.2024 12:40:44
koukám kam se hrabe zbytek republiky na Ostravu, pod mostem sochy (co si rychle vybavuju u mostů, tak snad jedině v Německu na Isaru neonovy napis této řeky), pak displej s průtokem vody a teplotou vody, super, perfekt! Tak možna je to i předzvěst toho, že se blíží Polsko, což je si myslím vodácká světová jednička, co se týká komfortu kolem vody pro vodaky.

Den Beitrag beantworten

Re: v mým okolí, Chobotnice, 12.02.2024 11:46:06
Z Proplutí Budějek maj taky některý zážitek do konce života, ikdyž to přežijou. Smajlík A soudě podle pohledů lidí v centru, každej rok po Krumlováku, lidi tam moc nepřenášej.
Podobně Třebíč, vůbec zjistit, kde by to šlo přenést a pak cesta uličkama... Smajlík
Z vokolních zemí za humny - Vídeň, Bratislava, Drážďany - na pohodu, pokud je člověk zvyklej na velikou řeku a lodní provoz.

Den Beitrag beantworten

v mým okolí, žralok, 12.02.2024 11:12:24
se hodně jezdí přes Tábor , České Budějovice a Jindřichův Hradec
zralok.estranky.cz/fotoalbum/f...

a

zralok.estranky.cz/fotoalbum/f...

a

zralok.estranky.cz/fotoalbum/f...

jako příklad za vyšších stavů , ale plácáme se tam i za podlimitu páč terén volej-jez tomu nahrávají

Den Beitrag beantworten

Pamětihodnost, Chobotnice, 12.02.2024 10:23:13
Vono pamětihodnost, či pozoruhodnost a věhlas proplouvání městama vzrůstá s množstvím překážek a pakárny. Někdy k tomu přidá třeba i myslně uvedená doporučená strana přenášení, jako tomu bylo v Plzni. www.padlovani.cz/velka-cesta-z... Právě zrovna Berounka je sérií proplutí měst, ale jen Plzeň je "byla?) pakárna hodná většího zaznamenání. Beroun, no řekněme je tam větší volej a na přenášku přes špičku ostrova jsem si zvykl. Zbytek obcí je vždy synonymem k danému jezu, třeba šílenost jménem Dobřichovice.
Na Labi je proplouvání městy taky dost rozdílný, poetický proplutí omšelou Jaroměří, nebo pakárna dlouhejch přenášek v Hradci u Pardubic a vokolí. Naproti tomu pokud počítáme, že Střekov je za městem, Tak proplutí Ústí krom výhledů, kde se mísí industriál s historií vodácky to neni výrazný. Což je samozřejmě dobrý, žádný příčný překážky v toku, prostě normální inteligentní plavba. Ale jde řeč, že prej proplutí Vrchlabí, nebo Dvora Králové může bejt i zážitek do konce života...
Když koukám na seznam krajskejch měst, tak jich mám projetejch tak asi půlku. Třeba Zlín po Dřevnici eště né.

Den Beitrag beantworten

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

Neuer Beitrag zum Lesestück

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:  
Familienname:  
Email:  
Vaše reakce:  
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.