Raft.cz

Tisk z adresy http://www.kanusport.at/Clanek-Drama-pod-stromem-na-Divoke-Orlici.aspx?ID_clanku=2610 edit=2
Půjčování lodí na řece Bóbr

Drama pod stromem na Divoké Orlici

Diskuse nad článkem
Re: Záchrana, kavol, 15.05.2025 10:54:51
sakryš, toto info bych potřeboval o dvě hodiny dřív než jsi to napsal, zrovna jsem objednával a chybělo mi pár korun do slevy, nakonec jsem to hloupě doplňoval obvazama ...

ovšem na druhou stranu dobře, protože pak jsem to samý našel v bundle deals o dost levněji, že ten rozdíl v ceně by mi vzal valnou část tý slevy ... akorát jsem zas neměl třetí věc do počtu (druhá byla čelovka, někdo mi je furt žere Smajlík ), tak jsem to zase doplňoval obvazama Smajlík

(obvazy takový ty samochytací, na zvířata, číňan to má i kusově, resp. většinou se vyplatí brát půl tuctu, levnějš než Samohýl po baleních, a o ceně v lékárně se ani nemá smysl bavit ...)

no je to sranda, takový sport, co člověk na Alíku uloví Smajlík

Den Beitrag beantworten

Re: Záchrana, kavol, 15.05.2025 10:42:24
dík za tip

futrál je starost navíc, to jsem měl specifikovat, že skládací nebo zatahovací (a samozřejmě s možností připnutí, ale tož provrtat do rukojeti díru na oko je to nejmenší)

> nemusel v praxi použít

no, my jsme taky nemuseli ... ale tak nějak se nám chtělo :-)

ty davy po nás zajisté ocení (tedy ocenily by, kdyby věděly), že nemusí přetahovat mělčinu kvůli zablokovaný proudnici atp.

jo a po vzoru známého zvukového záznamu opravy traktoru - noste u sebe ocelovou trubku, a až potkáte nějakýho ochranáře, tak ho s ní jebněte po hlavě ... vynucovat bezzásahovost na umělým kanále je totální pakárna - půjčovňáci nám říkali, že by to vzali motorovkou kdyby směli (to už na Lidlpilku bohužel nebylo, abysme to pokoutně bez povolení upižlali my) ... tak hlavněže se pár desítek metrů vedle vesele kácelo ... trochu mě mrzí, byla tam myšlenka od toho zátarasu za chlapama zajít, jestli nám to na chvilku nepůjčí, ale nějak se nezrealizovala :-/

Den Beitrag beantworten

Re: Záchrana, Štěpán, 15.05.2025 10:06:40
Ahoj, mám tuhle www.husqvarna.com/cz/prorezava... Pořizoval jsem si ji přesně pro tyhle účely. Zatím jsem naštěstí nemusel v praxi použít. Není to na velkej kmen, ale 10cm průměr to fikne lusknutím prstu. Pak jsem měl v ruce zavírací Silky, ta je určitě praktičtější co do skladnosti, ale zase má takovej dot měkkej list. Nicméně taky řeže super, jen je o dost dražší.

Den Beitrag beantworten

Re: divoká orlice, Pavel, 15.05.2025 09:22:16
Ten strom tam hlavně nebyl vůbec za toho stavu vody vidět,teda z dálky.Po podjetí silničního mostu Potštejn - Sopotnice jedeš chvíli na slunci a pak koukáš do stínu, fakt to tam nebylo vidět a pokud už míříš vpravo a zaregistruješ ho pozdě, tak na rozhodnutí moc času nezbývá.

Den Beitrag beantworten

Re: Záchrana, Vojta, 15.05.2025 07:35:25
Nejen na tohle se nám osvědčila ruční řetězová pila, sice dražší než "čína", ale skladnější a něco vydrží.

Den Beitrag beantworten

Re: Pohyb pod stromem, Vladimír, 14.05.2025 20:08:11
Jednou jsem to zažil, na Belé. Stačilo. Smajlík

Den Beitrag beantworten

Re: Záchrana, Ivis, 14.05.2025 19:08:28
No za mě v tomto naprostý souhlas. Navíc mě se zda nebezpečnější to demokratické sledovaní... Smajlík

Den Beitrag beantworten

Re: Pohyb pod stromem, Ivis, 14.05.2025 18:51:40
tak občas se dějou ve vodě i věci nepochopitelné nebo nepravděpodobné. Jinak souhlas ohledně komentáře o novinářích, co píšou články jen dle zadání nebo mimo realitu, aby to vypadalo senzačně a měli z toho penízky.

Den Beitrag beantworten

Re: Záchrana, Aleš N., 14.05.2025 18:39:18
To mě nechává celkem v klidu, na mě toho Číňan moc nevysleduje..., leda že na mě cílí reklamou, abych koupil něco dalšího, o to jde přirozeně až v první řadě... Smajlík
Proč vymýšlet konspirace, když to jde dělat velmi jednoduše - půlka Evropy má mobily vyrobený v Číně (já mám z fabriky v Indii), a zbytek v Emerice, tak o čem se chceš bavit...? Smajlík
Leda že bychom si postavili fabriku na mobily třeba v Kunžaku (nic proti Kunžaku, byl jsem tam a je tam krásně Smajlík ).
Smajlík

Den Beitrag beantworten

Re: kdysi, Ivis, 14.05.2025 18:31:39
no zažil jsem naopak starší kajakářku, co si naivně myslela, jak je "zkušená" a přitom neuměla pořádně zastavit a nadávala ostatním na nafukovačkach, co v pohodě zastavili před stromem, který pak přetahovali ...

Den Beitrag beantworten

Re: Záchrana, Ivis, 14.05.2025 18:21:26
sakra, kdybych si to uměl takto v hlavě nastavit, tak bych ušetřil. Smajlík
Ale zas říkají v našich mediích, že nás Číňani sledují, tak abys tam neměl sledovací čip a oni nezjistili, které řeky jsou dobré Smajlík

Den Beitrag beantworten

Re: Co pořadatelé?, Ivis, 14.05.2025 18:07:08
ahoj, nooo zas na druhou stranu bych se jich tolik nezastával. V nějaké jiné diskuzi bylo hezky (ironicky) řečeno, vlastně nechtěně pořadatelem jiné akce, respektive si to tento pořadatel neuvědomil, co vlastně řekl ...že vlastně jsou ti splouvači (rozuměj nezavodníci) pro něho jen vhodní blbečci, co ho otravujou, ale je rad, že od nich dostane peníze... takže když dostane peníze, tak ať se i stara ..no a do Potštejna je klasika, kde končí většina...

Den Beitrag beantworten

Re: Záchrana, Aleš N., 14.05.2025 17:58:35
Mám tuhle od číňana a jsem celkem spokojen vi.aliexpress.com/item/1005008...

Den Beitrag beantworten

Re: Záchrana, Ivis, 14.05.2025 17:49:46
no mě se s tou Fiskars pocitově řeže prostě líp Smajlík . Ale to jsi asi nechtěl slyšet. Tak poradit nemůžu, omluva, nevím, mě vždycky ti imperialisti dokažou obalamutit reklamou, že to nejdražší je nejlepší. A ja tomu pak slepě věřím Smajlík
Tak jsem investoval do vodactví Smajlík Vzal jsem (Fiskars ma dvě varianty, dvě délky) tu delší 25 cm. Plus ještě jsem koupil Gardena, co je nepatrně kratší ale obloukova ve stylu sklapěcí zavírací nůž. Obě jsou super, že jsou bezpečné na vodě, jelikož ostra čast je uzavřena.

Den Beitrag beantworten

Re: Záchrana, kavol, 14.05.2025 14:31:59
je-li řeč o těch záslužnejch činech ...

nemá někdo tip na kvalitní pilku, která nestojí majlant?

teďkon na Moravě jsme něco málo zprůjezdnili za pomoci krámu z Lidlu v tomto designu www.lidl.cz/p/fiskars-rucni-pi... (ale Parkside, nikoli Fiskars), nicméně byla to dost pakárna, chtělo by to něco co má aspoň nějakej šraňk, aby se to nekousalo, a když už, tak lépe kaleného, hned na prvním kmeni se povedlo ohnout špičku :-/

Den Beitrag beantworten

Re: Záchrana, Večerníček, 13.05.2025 17:35:12
Tomáš, Aleš, Karel, čau kluci,
byla to standardní situace. Tenký kmen na úrovni hladiny přes celý profil (pravého ramene), který tě neudrží, nepřejedeš ho, rychlý proud a spolehlivá překážka. Stáli tam dva v těch smrdutých naředěných fekáliích a dobrovolně odkláněli splouvače do levého ramene. Poslechl jsem, děkuji jim za záslužný čin.

Den Beitrag beantworten

Strom u ostrůvku, Bartex, 13.05.2025 16:07:28
Já byl na Orlici z Bohousové poprvé cca 2 roky zpátky a jediný ostrůvek, co si pamatuju, jsme jeli levým ramenem, protože vpravo byl strom. Pokud je to ten stejný, rozhodně to tam není žádná novinka...

Den Beitrag beantworten

divoká orlice, Tonda, 13.05.2025 12:55:46
Jel jsem to na kajaku a opravdu to tam bylo dost hustý.Stačil jsem přistát u pravého břehu ale jen proto že na nás mávali ostatní vodáci a na kmenu byly zavěšeni raftaři. Co jezdím na Orlici a je to už nejmíň 40 let v těchto místech nikdy žádný problém nebyl možná i proto jsem to trochu podcenil.Závody sice končí v Žamberku ale dalších asi 500 lodí jede dál a jsou to většinou klienti cestovek a právě cestovky by si měli ověřit jestli neposílají nebohé vodáky do nebezpečného dobrodružství.

Den Beitrag beantworten

Re: Pohyb pod stromem, HH, 13.05.2025 10:54:30
Promiňte kluci, ale tohle jsou pohádky ovčí babičky. I na spodku jsou větve, o které ten strom drhne na dně. Aby plaval, musí to buď být kláda bez větví, nebo pod stromem musí být tolik vody, aby mohl plavat. Na žádnou organizovanou akci pořadatel tolik vody nepustí a ani Povodí mu jí tolik nedá. Při takové akci se může maximálně z náplavu uvolnit nějaká větev nebo něco ze zachyceného bordýlku, 99,99 % problémů se stromy je na nich způsobeno zachrápáním, kdy se posádka nechá shora na překážku natlačit proudem (jak je popsáno i zde v článku).
Rád se podělím o mé osobní zkušenosti s plovoucími stromy na vodě, ale všechny jsem zažil výhradně za vysokých stavů. Ostatně za běžného průtoku by se ten strom ani hlubokým korytem nevalil, ale volně splýval, že?

Den Beitrag beantworten

Re: Pohyb pod stromem, HonzaC, 13.05.2025 09:59:39
Zažil jsem situaci s mladým zeleným stromem, kmen do 20cm, u protějšího břehu větev v koruně, tak 5cm. Průtok cca 10m3. Ta plocha stromu je tak velká, že to v proudu nemáš šanci přeprat.

Den Beitrag beantworten

Re: Pohyb pod stromem, Střelec, 13.05.2025 08:51:44
Nemusí bejt povodeň - stačí parta líných dřevorubců, který za plnýho (ještě ne povodňovýho) průtoku položí strom při prořezávce do vody a ne na břeh. Kdysi se přede mnou takhle valily korytem Sázavy tři kousky s odstupama pár set metrů a byl to nezapomenutelnej pohled. O pár let později někde jinde šikulové pokáceli strom rovnou do okolo jedoucího raftu a byl z toho smrťák.

Den Beitrag beantworten

Re: Pohyb pod stromem, HH, 13.05.2025 00:25:39
To ale, kluci, popisujete situaci, k jaké dochází jen za opravdu velkého průtoku. Aby voda měla sílu kutálet stromem, to už jí musí být opravdu plný škopek. S tím se setkáte tak za minimálně II. SPA (spíš až za III.), ne na organizované akci. Abychom neděsili méně zkušené, nováčky a laickou veřejnost - stačí, že je děsí novináři a z nás dělají nezodpovědné hazardéry.

Den Beitrag beantworten

Re: Záchrana, kavol, 12.05.2025 13:44:35
> ... ale zachraňovat tam všechny ty, co jedou jak husy na porážku ...

no, to doporučení obětovat jednoho zachraňujícího člověka, aby šel proti proudu varovat ostatní, je na takovejhle akcích takové naprd, protože stejně ho půlka lidí bude ignorovat a bude jim úplně jedno do čeho (a komu na hlavu) najedou :-(

Den Beitrag beantworten

Re: Co pořadatelé?, kavol, 12.05.2025 13:40:47
píše, že to bylo nad Potštejnem, závody končí mnohem výše

a jsou tací, co se na vlně snaží dojíždět až někam do Kostelce, to je bratru čtyřicet kiláků, to v silách pořadatelů fakt není ...

Den Beitrag beantworten

Re: Pohyb pod stromem, Střelec, 12.05.2025 12:54:59
Pokud se strom se zbytky větví začne po proudu kutálet, je potřeba mu co nejrychleji uhnout z cesty, aby nic nemohl namotat mezi větve. Kombinace probodání, utopení a rozdrcení není radostná vyhlídka...

Den Beitrag beantworten

Pohyb pod stromem, HonzaC, 12.05.2025 12:30:48
Viz závěrečné doporučení v článku. I při pohybu ve vodě pod stromem je třeba postupovat velmi opatrně. Zejména čerstvě zablokovaný strom může být v řece napružen jako luk a může stačit málo, aby se strom pohnul po proudu. Rychlost a síla, s kterou se strom může pohnout, může být značná. Pokud se se stromem v proudu snažíte pohnout, dbejte na to, aby po proudu nikdo nebyl.

Den Beitrag beantworten

kdysi, Střelec, 12.05.2025 11:52:39
Kdysi jsem viděl, jak na Vavřinci zažehlil raft kajakáře do vývratu (naštěstí z hora do hlíny mezi kořeny). Kajakář prskající hlínu dostal ještě od samozvaných rafťáků vynadáno, protože to, že oni neumí zastavit je přece jeho problém.

Den Beitrag beantworten

Co pořadatelé?, Václav, 12.05.2025 11:12:32
Když organizuji akci, měl bych projít řečiště a odstranit potencionálně smrtící pasti, ne? Nebo je aspoň označit. Jinak - fuj, při pondělku u oběda mi málem zaskočilo! Dobrá práce!

Den Beitrag beantworten

Re: Záchrana, Aleš N., 12.05.2025 10:11:58
Jj, to jsou hnusný situace - jak popisuje Petr, nejlíp se tomu vyhnout. Načuhovat za zatáčku, vnitřním obloukem mimo proudnici, to je klasická taktika. Se stromem nebo jakoukoli jinou překážkou tam člověk prostě musí vždycky počítat. Že tam jedou i posádky, které nemají žádné dovednosti a zkušenosti, jak se v takové situaci zachovat, je smutný fakt. Tomu se asi zabránit nedá. Když můžeš, tak pomůžeš, ale zachraňovat tam všechny ty, co jedou jak husy na porážku, to fakt nechceš...

Den Beitrag beantworten

Záchrana, Guma, 12.05.2025 09:53:00
Tak to jste tomu zaklíněnému chlapovi prostě zachránili život.
Strom je blbý vždy, když se přidá alkohol a méně zkušeností, je to o ústa.




Den Beitrag beantworten

 
 

Zasílat/zrušit reakce z tohoto článku na můj email:  

Neuer Beitrag zum Lesestück

Prosím o zápis jen takových reakcí, které nepoužívají vulgární či jiná neslušná slova nebo hrubě neurážejí. V případě těchto komentářů si vyhrazuji právo je smazat.
Případné odkazy na web stránky zadávejte do textu ve tvaru http://www.neco.cz s mezerou před a na konci adresy.

Nejste přihlášen/a! Přihlašte se nebo zaregistrujte se a získejte další výhody.
Titulek:
Familienname:
Email:
Vaše reakce:
Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka Vložit smajlíka
  (Email s odpověďmi bude automaticky zaslán na vyplněnou email adresu, pokud někdo na tuto reakci odpoví.)



Facebook Facebook   RSS - články a novinky RSS 2.0 Email na redakci serveru raft.cz Chcete psát články pro raft.cz? Trička a mikiny raft.cz O raft.cz
Uvedené texty mají pouze informativní charakter. Vodácký sport je potencionálně nebezpečný a vždy je nutné posoudit zobrazené informace dle aktuální situace.