Diskuse nad tématem |
plastovky, Ondrej S., 13.09.2014 11:27 Zdravím všetkých vodákov. Ako druhú loď ku BARAKE rozmýšľam nad plastovkou. Na tomto fóre sa javí ako najlepšia voľba NOAH, ale dizajnovo je najkrajší Železný Samba. Do úvahy ešte prichádza najlacnejší z trojice- TYDRA. Používali by sa na WWB, WWC,WW1 výnimočne možnoWW2. Vie mi niekto skutočne porovnať tieto tri lode? Díky. Den Beitrag beantworten
|
|
|_Re: plastovky, Aleš N., 13.09.2014 17:31 Jj, Samba dobrá, Noah taky, ale každému vyhovuje něco jiného, to může být nekonečná debata. Doporučuju půjčit si obě zároveň (někde už jsi psal, že jezdíte čtyři, tak to nebude problém), a můžeš přesedávat a zkoušet a porovnávat... Zkušenosti ostatních napoví, ale ve finále v ní budeš jezdit ty, tak vyber dobře . Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Ondrej, 15.09.2014 09:14 To je jasné. Problém je ale ten, že v Košicích je jen jedna požičovňa, a tu si múžeš vybrat mezi Tydrou a Tydrou. Inde som toho roku nestihol. Včera som chcel vyskúšať BARAKU, ale zo siedmich som ostal na splav sám, lebo bolo zamračené. A tak som vyskúšal kajak, ale ten ma vobec neoslovil. 24km som v jednom kuse musel veslovať a vyrovnávať kajak. Ani pokochať sa prírodou nebol veľmi čas. Jasné sedel som v tom prvý raz a tak som ju asi neovládal dobre, ale v Tydre na prvý krát to bola aj tak paráda. Den Beitrag beantworten
|
|
|
|_Re: plastovky, Honza, 15.09.2014 12:03 Osobně bych volil jednoznačně Noaha, ale je to věc použití. Noah je plastovka, která umožňuje nejsportovnější jízdu a jet na ní je jak příjemné, tak zábavné. Nicméně má menší prostor na bagáž... takže podle toho, co chceš jezdit a jaké máš požadavky na kanoi. Noaha osobně považuji za nejlepší plastovou deblovku na trhu, její konstruktér Láďa Vaňha odvedl výbornou práci, ale na trhu jsou hlavním odběratelem plastovek půjčovny, které logicky dávaly přednost větším kánoím pro rodiny, takže veřejnost zná spíše jiné typy ... což nic nemění na tom, že pokud si chceš užít i na vodách s větší obtížností, je vaňhovka asi nejlepší. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, žralok, 15.09.2014 12:08 V půjčovnách byly většinou Vydry , páč byly nejžádanější z důvodu setrvačnosti z doby laminátové . Naštěstí už se to postupně mění . Důležité je si koupit loď aby zvládla všechny majitelem ježděné terény a byla hlavně vhodná na nejčastější použití . Proto jsem doporučoval Sambu . Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Klasik, 15.09.2014 16:32 Máme v loděnici turisma stejně jako vydry. Dovolím si silně nesouhlasit. Jestli tvrdíš, že ti turismo dovolí nejsportovnější jízdu, tak máme velmi odlišné představy o to, co to je sportovní jízda. Ta loď je pomalé hebedo, které obratností asi malinko viniká (jednooký král mezi slepci), ale za cenu jiných záporů. Mě na ní vadí přesně to, co autor uváděl jako výhody (šířka, délka) a potom ten nevydařený límec a špička, která v peřejích snadno nabírá. Pokaždé, když do ni z donucení kleknu, tak trpím. Co je na ní nejhorší je ta šířka, díky které se nedokážu koleny zapřít a neustále někam ujíždím. Poradit neumím, chce se to svézt a ozkoušet co potřebuješ. Každý potřebujeme něco jiného. Nikdy jsem nejel Sambu. Jinak z mého pohledu platovek mi nejmíň vadila nová tydra, když se jí zapřelo dno, aby neplandalo při každém rychlejším záběru. Když už tady padlo to slovo "sporotní jízda" tak nejčastěji to je na C2open spíš rychlost. Z plastů bych si nevybral ani jednu. Nejlepší byla orlice, která mimo to že výborně jela, tak taky dokázala bez nabrání projet peřej. Bohužel bylo na ni třeba umět pádlovat a číst vodu s předstihem. Proto téměř vymizela a nebýt maratonů, tak zcela zmizela z našich řek. Pořádně udělaná laminátová vydra (neplést s tydrou či jinou plastovou vydrou se pouze podobá, ale chováním na vodě je to zcela jiná loď) orlici v rychlosti slušně šlapala na paty a navíc byla obratná a snesla i nějakou tu vlnku z boku. Pokud jsi na nečem podobném jezdil, budeš na plastech trvale trpět jako já. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Ondrej, 15.09.2014 18:33 Dík za odpoveď. Začínam uvažovať aj o lamináte. Na včerajšom splave veteránov v Košiciach som si všimol, že tý čo šli na plastovkách ich mali vačšinou z požičovne, a starý vodáci šli na lamináte. A ešte jedno veľké plus pre laminát- ten si dokážem opraviť sám- ako autolakýrník s laminátom mám nejaké skúsenosti na rozdiel od plastu. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Klasik, 15.09.2014 20:57 Bohužel laminát budeš muset opravovat. Plasty se opravují míň. Z druhé strany neznám nikoho, kdo by měl palstovku na zahradě na sluníčku 20 let a stále byla OK. Laminátníků takových znám hodně. Všechno je to o četnosti použití a způsobu použití. Na ježdění 2x-3x za rok bych si plastovku nekupoval. V případě plánované šutrovačky bych si ji jen půjčil. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Monte, 16.09.2014 16:29 Koupili jsme letos do našeho klubu 3 plastovky=2vydry+1noah turismo ( z praktické zkušenosti už se známe s oběma typy ).Uvedu jen pár dalších namátkových rozdílů ( i když vím , že je to čistě subjektivní názor , který nikomu nevnucuji ...): Vydru pastovou hodím na zahrádku auta v pohodě i sám , u turisma je to trošku problém=váží o něco víc ) Zatímco na vodě dno noaha drží bez deformace=je pevné, ale dno vydroplastovky se nezatížené bagáží jakoby vyduje k nebi a to lod jaksi brzdí... .Noah díky šířce "odpouští chyby" na kudrnaté vodě i nepříliš zdatným jezdičům , kdežto plastovydra je zážitková loď pro zakleknuté"riskéry a milovníky rovnováhy" . Nejlepšími vlastnosti tedy vyniká napříč 2 staletími stále a jenom "Vydra laminátová klasická , s protizalévacím límcem" ( ... ale kdo to má pořád lepit ... ) Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Večerníček, 16.09.2014 18:55 Honzo, Klasiku, Monte, jaký je váš názor na OC2 plastovou Vydru od Maku s vaky a šprajdou, případně zavřenou Vydru od Maku? Jezdíte potoky? V čem jet potok, když odmítám kajak? Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, žralok, 16.09.2014 20:15 ještě existuje Noe s odnímatelnou pevnou palubou . Zavřenka je na turistiku opruz a šprajda má své mouchy Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Klasik, 16.09.2014 21:27 Možná byste mohl někdo z odvážných popsat, jak se plave s podobnou šprajdou. Já osobně tu zkušenost nemám a jako kajakář mít nebudu. Kánohéhista jsem spíš příležitostný, ale kdysi jsme tahali nějaké tůristy na Úhlavě a jeden v ní měl skvěle zabalené nohy. Pohyboval se v meandrech nad Milencemi takovým zvláštním pohybem. Připomínalo to kuželku. Myslím, že když ji konečně ztratil, tak se mu dost ulevilo. Asi bych do toho nešel. Hodně potoků na otevřence taky sjedeš. Mám rád zavřené lodě, je v nich tepleji, ale na Berounku bych to nechtěl. Těsní ta odnímatelná paluba? Netáhne tam? Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, žralok, 16.09.2014 21:56 Bohužel a bohudík nemám zkušenosti s žádnou tvou otázkou . Ale šprajda na otevřence v trojkové vodě protéká hodně . Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Honza, 17.09.2014 09:18 Ale jo, dá se s tím jezdit. Konec konců jsme my starší až staří začínali s plátěnejma a igelitovejma šprajdama na různých lodích a přežili jsme. Někdy je to holt pestřejší, ale zase když s někým plaveš svázanej jednou šprajdou tak to navazuje takové hezké vztahy :-)). Osobně bych si to už asi nevybral, to už je možná lepší si to upravit na vyvázané vaky jako to mívaj americké otevřené deblovky - taky jsem to u nás viděl domádo udělané a docela zajímavý... ale můj vztah k těmhle zašprajcovaným deblovkám už bude spíše dán léty na singlovce a kajaku, člověk začne bejt takovej nespolečenskej :-)). Den Beitrag beantworten
|
|
|_Re: plastovky, Zdeněk, 17.09.2014 09:49 Koukal jsem na tu cenu a je zcela zdrcující, navíc ještě za jetou loď!!! Ondrej neblbni - na to, co píšeš že s ní budeš jezdit, si pořiď klasickou laminátovou Vydru. U nás v Čechách se pořád ještě dá slušně udělaná Vydra sehnat za 8-9 tisíc. Taková loď váží do 30 kg (plastovky 40+), drží tvar a jezdit s ní na vodách avizovaného typu je POŽITEK!!! Na větší divočinu si budeš brát tu svojí gumu - a nebo, až zjistíš, jaký je rozdíl v poježdění na gumě a na pevné lodi, můžeš na Vydře jezdit i hustější vody, než WW 1-2. A při slušném zacházení ti v pohodě vydrží nejméně 8-10 roků. Na tyto vody plast ani náhodou!!! Den Beitrag beantworten
|
|
|_Re: plastovky, žralok, 17.09.2014 10:07 8-9 tisíc za novou laminátovou bych teda já nedal . Jetá plastovka je za polovic a vydrží mnohem víc . Když už bych se chtěl patlat s laminátem a využívat nesporné kladné jízdní vlastnosti , tak bych si pořídil starší . Vzhledem k bohaté vodácké minulosti u nás je i zánovních nevyužívaných laminátek spoustu na prodej a mnohdy se vzhledem k nepopulárnosti oprav laminátu se i dají sehnat darované . Tvé informace o váze jsou zcestné . Např. nejlepší u nás vyráběná Vydra od Artis sport Modřany vážila 40 kg . Slušné laminátky se dělali okolo 35 kg . Co vážilo míň bylo hned našrot . Někdy lehčí lodě dělali výrobci se třemi kýly aby se to nezhoiutilo . Sice u plastovek je váha drobet proměnlivá , ale koukni se na váhu Samby http://www.zelezny.cz/cz/kanoe...Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Ondrej S., 17.09.2014 10:26 Na 99 percent som rozhodnutý ako druhú loď ku Barake pre laminátovú VYDRU. Cena 400Eur je polovičná oproti SAMBE. Ale dizajnovo je krajšia loď OTAVA od toho istého výrobcu, ktorý vyrába aj VYDRU- teda PEROPE. Aký je medzi nimi rozdiel- teda okrem toho, že OTAVA je 2+1? Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, žralok, 17.09.2014 10:34 I Samba se dá pořídit starší a laciněji než nová , ale pokud sis teda vybral nový laminát , tak Perope tak výrobce schvaluji pro kvalitu . Otava je kýlová loď , což má své výhody na voleji a nevýhody na jezech a peřejnatější vodě . Každopádně pro 3 je moc vratká . Max. s malým dítětem se dá , ale já bych jí ani na to nebral . Sambu 4,5 s třetí sedačkou provozuji do ww3 i s třináctiletým porcelánem a to bych si na Otavě netroufl . Den Beitrag beantworten
|
|
|_Re: plastovky, Monte, 17.09.2014 11:03 Ahoj Ondrej - je asi dobře, že jsi vybral ze 3 počátečních možností tu čtvrtou /Vydra - laminát/ Na ty obtížnosti , které na začátku popisuješ , je to nejlepší řešení.( Do špičky nafukovací míč, nebo stříknout pěnu, aby to na rychlejší vodě i dobře plavalo ) P.S. Laminát Ti vydrží ( na jezech nemusíš dělat"somáriny" a na případné šutrovačky nebo divočejší vody si prostě puč plastovku za 200-300 na den , ať maj taky pujčovny nějaký zisk/nebo i škodu / Na klidnější vodu to bude mít jednu malou nevýhodu - laminátka bude výrazně ujíždět pomalé Barace . ( Pokud bys koupil plastovou ojetinu s prohnutým dnem za 4 tácy, tak by Tě brzdila a Barace by tolik neujížděla ) Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, žralok, 17.09.2014 11:20 Pěna ve špičkách časem sákne tudíž zvyšuje váhu a špičky pod ní hnijou . Váha není v tomto množství zas takový problém a vypěněná záď má výhodu , že když rozbiješ patu , což je nejčastější úraz , tak přes pěnu dovnitř neteče . Míč je fajn , ale praktičtější jsou vaky . díky trubičce se svadněji dofukují a lépe vyplňují prostor . Když už by sis koupil plastovou ojetinu s prohnutým dnem , tak jí snadno vyšprajcuješ na rovné a nemusí tě tím brzdit . Rozdíl v rychlostech lodí já kompenzuji posádkou či taktikou . Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Zdeněk, 17.09.2014 12:01 Počuj Ondrej, Žralok kecá. Zrovna Vydru z Artisu Modřany jsem měl dlouhou dobu, nová vážila 33 kg. Kupoval jsem ji v roce 1979 nebo 1980 za 2.510,- peněz, dával jsem ji pryč po deseti letech bez jediné díry jako protihodnotu nové lodi... A mezitím jsem měl - a mám - několik dalších Vyder od různých výrobců, ta co s ní jezdím nyní, váží i po několika drobných opravách 29 kg, mám ji pátý (nebo šestý?)rok a kdybych ji občas nepůjčil synovi, nemá jedinou díru. Mám i zavřenou Vydru, ta váží 31-32 kg. Řekl bych, že hodně dobré Vydry dělával před lety tady u nás v severních čechách nějaký BOB Trans, bral jsem od něj - pro sebe i pro kamarády - celkem tři lodě. Měly v kýlu zalaminovanou PE vodovodní trubku a vrstvy tkaniny byly na sebe vrstveny křížem, byla to neuvěřitelně pevná loď - a všechny vážily do 30 kg. Ale tenhle výrobce už zdivočel, dělá už jen "byznys" a lodě nechce už vyrábět. Teď se mi jako zajímavý zdá výrobce CALVERA z Kamýku. A "Otava" je loď na rybníky, ve dvou a s bagáží se na vlnkách a pod jezy proklatě zalévá. S Vydrou se dá jezdit i náročnější voda. A na větší vratkost si rychle zvykneš, získáš za ní zase podstatně větší obratnost lodi ... A jetou laminátku si nekupuj, on ten laminát, i když se s lodí zachází dobře, po cca 10 letech začne stárnout a křehnout a ztrácet původní pružnost ... ale to už budeš někde jinde. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, žralok, 17.09.2014 12:13 Vydru z Artisu Modřany jsem měl také dlouhou dobu a pak jí daroval Tátovi a ten na ní jezdí dodnes . Asi těžko už dneska zkalibrujem své váhy , ale stále je to nejtěžší loď v tatíkově rozsáhlé loděnici . Perope má podle mého nejlepší kýl - trojúhelníkový profil , ale bohužel i oni pod tíhou ceny šli s vrstvami dolů . Onehdá jsem někde četl , že Vydra od Artisu měla 5 vrstev paluby a 7 dna . to by na 33 kg fakt nevyšlo . A pořád ta loď vyrží víc jak nové komerčně dělané lodě . Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky-laminátky, Lubor, 17.09.2014 13:52 Já bych se chtěl zeptat na jednu věc. Fakt někdo ty laminátky pořád dokola opravujete? Není to pověra? My máme jeden debl vyloženě na šutrovačku. Sjeli jsme na tom kde co, mockrát Doubravu, Čeňkárnu, Vydru, Blanici, Litičák, Salzu, moc závodů, bereme to na soustředění, když někde není voda a nechceme omlátit hezčího debla. Jedeme na tom i všechny jezy. Loď má asi 10 let a tak jednou za dva roky na to plácnu jednu nebo dvě záplaty a trochu dolepím zadek, který je u slalomek Achillovou patou. Loď váží asi 16 kg, takže pancéřovej laminát to fakt není. Zdá se mi, že taková životnost je naprosto v pohodě. (Neplatí to ale pro lodě z carbonu). Možná to povědomí vzniklo z dob, kdy se laminánky udržovaly 20 let a byly ze skla a polyesteru. Nevím, z čeho ty Vydry dělají teď, ale epoxidový lodě s carbon-kevlarem je oproti tomu radost opravovat. Nekouše to, nesmrdí a dá se cokoliv tvarovat. Jinak bych ničím nepohrdal, každý typ lodě má svoje uplatnění. Kdo umí dělat náklony, potřebuje především tuhost, kterou poskytují moderní plasty a laminát, nafukovačka ani omylem. Kdo potřebuje hodně pádlovat dopředu, musí mít menší odstup pádla od kolene, to mají taky jen pevné lodě. Kdo se potřebuje dostat na místa, kam nemůže nebo nechce dojet autem, pro toho je nafukovačka. Jediná zvrácenost jsou turistické závody ČPV na nafukovačkách. V tom je nebetyčný vnitřní rozpor - prokazovat, že něco umím a jet rychle na lodi, na které není potřeba nic umět a která rychle nejede :-) Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky-laminátky, žralok, 17.09.2014 14:04 Laminátky se stále vyrábějí ze skla a polyesteru a jak sis přečetl bude se kupovat za 400 eu . Lepší matroš by to dost prodažil . Než jsem přešel na plast , tak jsem lepil téměř po každé divočejší vodě patu . Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky-laminátky, Monte, 17.09.2014 14:16 "jednou za dva roky na to plácnu jednu nebo dvě záplaty a trochu dolepím zadek" ....tak to odpovídá i našemu lepení Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky-laminátky, Zdeněk, 17.09.2014 15:04 Lubore - je to pověra (nebo slogan, rozšířený výrobci plastovek). Ani já, za nějakých bratru 40 roků na laminátkách, nelepím nijak moc. Většinou vždy, když loď někomu půjčím - zvlášť extrémní prase je na to můj syn, za poslední 3 roky jsem musel opravovat pokaždé, když si loď ode mě půjčil. Naštěstí jezdí jen na otevřence (Vydře) a fajnovější lodi, na které jsem zvlášť háklivý, mu nepůjčuji. Ale teď, darebák, koupí pro mě novou a tuhle otlučenou si nechá jen pro sebe - až si bude muset opravovat sám, rychle se umravní ... Jinak při běžném ježdění - do 10 řek ročně, nejen turistických, ale i "otloukacích" - jsem, stejně jako ty, jednou za rok na konci sezony zatřel pryskyřicí hlubší škrábance do laminátu a jednou za 2-3 roky poopravil otlučenou záď - jezdím již léta skoro výhradně sólo a zadek při tom zvlášť trpí. A ještě nikdy se mi nestalo, že bych řeku nedojel z důvodu děravé lodi, to se mi stalo jen úplně na začátku, s žebrovkou s potahem z (prý) gabonové dýhy - ale na tu stačilo se jen špatně podívat a hned v ní byla díra. Většinou ale laminátky dávám pryč po 10-12 letech, začnou být moc poškrábané, na volejích potom už hůře jedou ... a také se mě přestanou líbit, jak začnou být na lodi flastry, už to není ono, vyvolává to potřebu dalších oprav ... Slouží ale dál, dávám je za levno začínajícím a sociálním vodákům (nebo třeba za láhev rumu, že Typíku?). Ale na některé říčky, kde se člověk už nějaké ráně neubrání, už laminát není moc vhodný - třeba loni tu Mirčus krásně popisoval svoji plavbu po Načetínském potoce a Schwarze Pockau u nás hned za hranicemi. Mám to tam jen kousek, moc bych si to chtěl také skočit, ale třeba ta S.P. je už místy na hranici laminátových možností. A tak zase přemýšlím o nějakém plastu - ale jen na takové vody, jinak ne. A jezdit na gumě? To je pro mě moderní zvrhlost a vodácká dekadence. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky-laminátky, Jirka J., 18.09.2014 09:06 Nesouhlasím s poslední větou - i na vzducholodi je potřeba něco umět. Kdyby to tak nebylo, jak bys vysvětlil hromady převrácených Pálav třeba na Vavřinci? Zásadní rozdíl je až PO převrácení. U vzducholodě plaveš za plovákem s výtlakem několik set kilo, u pevné lodě,zvláště nevyvakované otevřenky tě táhne půl tuny po dně. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Chobotnice, 18.09.2014 01:00 Dnes ti solidní výrobce řekne skladbu lodě. Teda počet vrstev a taky jejich gramáž. Většinou se používá 350ka, 5 vrstev, Ale do určitý míry platí jako se svetrama, že lepší je víc tenkejch, než míň tlustejch. Jináč jetý plastovky - to by musela bejt fakt skoro nová a ty se z pricipu neprodávaj, jináč laminát stárne, praská sám vod sebe mikrotrhlinama, vyšeptává atd. Dnes bych do laminátu i šel, ale od vodáků, teda MS-composite, Sykita a pod. Vono podivej se v Americe - tam se jezdí turistika trochu jinym stylem a laminátky tam valej furt a jaký krásný. I dřevěný lodě tam furt vyrábí řada firem. Ale to si lidi kupujou jako klenot na dlouhý leta a ne to ničit vo šutra a suchý jezy. Takže pokud tazatel míní jezdit v klídku, trochu kormidlovat, vyhejbat se jedinýmu šutru uprostřed řeky, tak bych volil kvalitní laminátku. Už kvůli tomu komfortu dobrejch jízdních vlastností a menší hmotnosti. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Monte, 18.09.2014 12:03 ad Turisika v Americe..V kultovním vodáckém filmu DELIVERANCE ( česky VYSVOBOZENÍ ) jeli, myslim, dokonce na kanoi plechový .... Den Beitrag beantworten
|
|
|_Re: plastovky, Ondrej S., 18.09.2014 11:07 Žralok tu dal link na Slovenského výrobce Novoplast. Bohužiaľ lod od nich stojí 599 Eur. Ale Vydra Českého výrobce Perope sa dá kúpiť aj na Slovensku za 399 Eur. To je aj jediná česká vydra, ktorú som našiel na Slovensku. Žralok spomínal, že kvalita Perope je dobrá. Má niekto iný názor? Ak nie asi pojdem do toho. Ešte otázočka- kúpiť ju s drevnými sedačkami a prípadne tam dať niečo makké na drevo, alebo si priplatiť na vypletané sedačky? Na čisto drevenej sedačke ma po pár hodinách už bolí zadok. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, žralok, 18.09.2014 11:21 njn ta slovenská je i těžší a větší tudíž víc matroše . Já na jedné z těch slovenských začínal a byla moc pěkně udělalná , ale jestli se to v současnosti dělá stejně kvalitně podle fotky nepoznám . Ohledně Perope někomu vadilo , že je jejich Vydra byla nižší . Podle současných stránek je však vysoká až hodně . Buď v tom mají bordel , nebo změnili kopyto . Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, žralok, 18.09.2014 13:02 vyplejtaný sedačky jsou krásný a velmi pohodlný . Jestli se ti za ně nechce připlácet , tak postačí karimatka . Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Monte, 18.09.2014 13:17 Sikyta má Vydru o malinko dražší - ale: o 3 kg lehčí než....( 27 kg !:-) a navíc má ŠPRAJC ! ( tu bych si vybral asi já ) ...+ odepínací polstrování sedaček ve vedlejší výbavě za příplatek... http://www.pujcovnalode.cz/pro...Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Monte, 17.09.2014 14:04 Ahoj, zavřenou Vydru od Maku jsem taky už zkoušel . Na Otavu nebo Stvořidla při větší vodě a s dobrým háčkem super, ale na Ohři např. už jsem nevěděl, jak si mám dát nohy . Na klidnějším úseku se může odpočívat tak, že si na chvíli sedneš až za tu díru na ten plast nahoru-a máš vyšší nestabilní posez ale zase hezký výhled do krajiny . Výhoda Maku barelů/střední díra zavřenky/ je v tom, že 2 ks právě dobře vyztužej a vyšprajcujou to dno, který chce furt k nebi .Na potoky mi ale tahle zavřená deblovka připadá moc dlouhá. Potoky moc nejezdím,ale ze zkušenosti vím ,že 3metrový kajak Bert už může být na některé úzké koryto dlouhý Pokud Ti vadí pádlo se 2 listy nebo vykopávání z kajaku a přitom Ti nevadí klečení v zavřence , tak by pro Tebe mohla být dobrá volba tahle loď = Noah Amerika ( měří 3,30 m , místo háčka tam případně hodíš bagáž a přední díru ucpeš velkým rozříznutým igeliťákem a gumicukem Vůbec netuším ,jestli to při jízdě v singlu jde nějak ovládat ?! ) http://kajaky.eshop-zdarma.cz/...http://www.horydoly.cz/foto/bo...Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, žralok, 17.09.2014 14:09 nějak se to zvrhlo původní zadání bylo na WWB, WWC,WW1 výnimočne možnoWW2. Na to je jakákoliv zavřenka vopruz na tož amerika v kterej jsou to galeje Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Monte, 17.09.2014 16:42 Pro Žraloka - "nějak se to zvrhlo původní zadání bylo na WWB, WWC,WW1"...... Ale nezvrhlo ( to se teprve zvrhne - až na vodě ) Noah Amerika - to taky nebylo doporučení pro Ondreja, ale pro Večerníčka ( na dotaz o zavřenkách a potocích , také v této diskusi...) Doporučení pro Ondreje je jinde ( musíš pořádně číst, nebo si zobrazit vlákno.... ) Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Chobotnice, 17.09.2014 01:06 Tydra je dost průhledná, malá síla plastu. Tvarově nejpovedenější bejvala myslim plasto-vydra MAKU. Ale za kvalitní plastovku zaplatíš skoro stejně, jako když si necháš udělat vydru z kvalitního kompozitu. A rozdíl v hmotnosti obrovskej. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, žralok, 17.09.2014 07:41 Mě přijde Tydra hlavně měkká . Samba má taky slabej plast , ale vydrží hodně a je díky tomu relativně lehká . Vydra Maku se dá sehnat z půjčoven za 4000 kč a pořád vyrží při hrubším zacházení víc jak kompozitová . By mě celkem zajímalo co by stála Vydra řekněme celá jen z kevlar uhlíku bez šizení vrstvami skla . Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Chobotnice, 17.09.2014 07:45 Tenu by ti řekli asi u MS-C.... Ale drobná představa se dá udělat z poměru ceny jejich lepších Orlic. Jináč stran trvanlivosti bych se nebál, když se člověk k tý lodi chová jak k vlastní a ne pučovnový a taky na ní nejezdí Zbirožskej potok. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Ondrej S., 17.09.2014 12:13 Žraloku díky za hodnotné rady. Ako prvú loď asi kúpim ten laminát- 400 Eur nie je až tak veľa. No a potom až našetrím tak dokúpim tú nafukovačku. Tam ostali vo výbere BARAKA a SCOUT. V cene je dosť rozdiel-670 a 920 Eur, ale na 60-70 percent to bude Scout. No kým pojdem do obchodu, budem pozorne sledovať toto diskusné fórum. Pomohlo mi orientovať sa trošku v problematike. Niektoré príspevky sú fakt hodnotné. Ahoj. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Panzal, 17.09.2014 18:56 Hele nechci tě strašit. Laminátky jsou opravdu moje láska na vodě. Máme oddíl, na kterém jezdíme na laminátkách už asi 20 let a vždy jednou za rok to všechno opravujem. Nechci psát o tom, že oprava je vopruz (osobně mě to spíš baví), ale spíš určitě si zjisti někoho, kdo má loď od výrobce, kde ji chceš koupit. Konkrétně nechci hanět nějakou firmu, ale my koupili jednou do oddílu loď zn. Luzum (z Ústí nad Labem) a řeknu ti, že nikdy víc. Je to fakt špatně udělaná loď. Oproti tomu můžu třeba s klidem říct, že v Plzni dělaj dobrý lodě (ne teda vydry), nebo v Týně nad Vltavou. Chápu, že ty ze Slovenska asi nepojedeš sem pro lodě, ale rozhodně bych chtěl tu loď vidět někde na vodě, ideálně při opravě, protože nám se pak na tom normálně od sebe loupou vrstvy a spravovat to je celkem peklo. Jinak jak se tady psalo o kupování jeté lodě... Vydru bych asi v tomhle bral, ale na druhou stranu laminát stárne a po letech ztrácí pružnost (plast nevim, s tim zkušenosti nemam). V oddíle jsme zatím na starší kupované měli štěstí nebo nos, ale už jsem taky viděl inzeráty na 10-15 let staré vertexy za 3500,- a více a to podle mě koupí jen blázen (jednu takovou jsem potom viděl ohlou okolo zahrádky na autě). Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Michal, 19.09.2014 00:02 Moc nerozumim tomu sizeni? Kazda vrstva ma svuj vyznam, kvalitne poskladany kompozit nikdy neni jen z jednoho materialu. Nevim, jak se pohybuje cena u kanoji, ale u bytelneho kompozitoveho moraku se da s cenou dostat i pomerne blizko ke stovce. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, žralok, 19.09.2014 07:34 Tak to je mazec to jsem chtěl právě vědět a ne jen cenu laminátky ze skla s jednou vrstvou něčeho lepšího navrch . Občas se někdo ohání s uděláním lodě kevlar-uhlíku , ale to by se asi nedoplatil . Den Beitrag beantworten
|
|
|_Re: plastovky, Honza, 17.09.2014 09:21 No co dodat Klasiku, nesoouhlasím s tebou skoro v ničem,co píšeš, ale proč se hádat. Každý to vidíme nějak :-)). Den Beitrag beantworten
|
|_Re: plastovky, Typík, 20.09.2014 21:17 Hodnotná diskuze :) Zrovna dnes jsme to řešili na Sambamaratonu s Chobotnicí. Jezdil sem na kdečem a ještě asi budu, ale dospěl jsem k názoru že plastovou vydru, noah, tukana, turana atd. prostě lodě co vážej 40+ a tuhostí se podobají plátku žvejkačky nikdy. Asi už jsem starej, ale dospěl jsem k názoru že loď je potřeba mít v úctě, čili ji za posměchu plastic people přenáším přez kdekterej naplastutosjedemvole jez, skučím, když se pod kýlem ozve kchrrrr, skladuji a vozím ji jak v bavlnce... A je mi jedno jestli byla za lahev rumu (díky Zdeňku :) nebo za hrozný prachy (díky Robsone). Takže na mě jednoznačně kompozit, eventuelně royalex a holt si tam nezajezdím na kdejaký suchý strouze (od toho mám ostatně fujplastovej kajak a malý OC. Ale za odměnu je mi krásná najestátná a tuhá kanoe, která jede, hodně toho pobere a dám ji sám na auto. Ale chápu že každej má ty požadavky na loď jiný. Pro mě to holt není jen kus plastu kterej všechnovydrží. Den Beitrag beantworten
|