Diskuse nad tématem |
Safari - použitelnost, Storm, 26.10.2013 13:05 Ahoj, jezdím vodu do WWIV a přemýšlím o nějakém lehkém nafukovacím plavidlu. Poměrně dost se zajímám o Safari. Nejde mi o katalogové údaje kde je psáno do WWIII apd. Je mi jasné že záleží také na šikovnosti. Máte někdo zkušenost s tímto kayakem na WWIII-IV? Případně troufl by si s ním někdo např. na Kamenici, nebo něco podobné? Prosím nepište mi o K1, vlastním již K2 a jsem spokojen, jde mi opravdu jen o lehkou loď na naše potoky. Dík za info. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, zenhas, 27.10.2013 07:43 No, co jsem slyšel, tak je to prý hydra vratká i na rybníku. Ale dělají se z toho bezva katamarany. ;-) Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 27.10.2013 08:30 Slyšel jsem to taky, viděl jsem dvě na Martinu a je pravda, že jeden se tam cvakl. Rád bych, ale ještě slyšel nějaké zkušenosti z praxe, ty se mění stejně jako Safari, taky je už několikátá verze. Ještě uvažuji o SP100, nebo existuje ještě něco jiné? Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Kmochacek, 27.10.2013 11:10 Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že vratkost každého plavidla je jen a pouze dílem posádky, takže určitě to jde, jen je nutné se vyjezdit. http://imb.lide.cz/lide_photo_... Akorát zkušeností se Safárkem asi moc nebude, protože naprostá většina lidí dřív než se vypracuje na takovou úroveň, uteček k plastu... Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 27.10.2013 11:52 jj. děkuji, právě tyto zkušenosti mě zajímají. Potřebuji lehkou foukačku, kterou unesu i pár Km. na zádech a přitom bych se nerad připravil o to nej. z našich luhů a hájů. S plastem by to byl problém. Zároveň bych chtěl něco na první zkušenosti pro staršího kluka, jezdit budeme příští sezónu už asi občas ve třech. Takže za jakékoliv podobné info jsem vděčný. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 27.10.2013 11:55 Měl jsem na mysli Sevylor SK100, né SP100. Ty písmenka mě jednou zničí. Den Beitrag beantworten
|
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 27.10.2013 18:43 Děkuji, na Bělou se chystám a Hron bych taky někdy rád dal, leč zatím jsem neměl tu čest, i když to o něčem napovídá. Jel jsi na tom něco v Čechách? Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Had, 27.10.2013 17:51 Ahoj a co aspon neco co ma palubu a da se pouzit sprajda?to uz si na ww3-4dokazu predstavit:-)?na safarku si budes porad machat ritici ve vode:-)Had Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 27.10.2013 18:33 Přemýšlím ještě nad tímto: http://www.kutlici.cz/lang/cs/...Oslovil jsem je, aby mi k tomu řekli víc. Tak uvidím. Každopádně je důležitý i prostor pro uložení nějakých věcí sebou. Uvidím, každopádně mě zajímají pořád praktické zkušenosti s tím Safárkem a třeba i dalšími. Že budu mít řiť ve vodě, s tím se počítá a těch pár hodin to vydržím, nemůžu mít všechno. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 27.10.2013 18:35 Taková Info. jako mi dal Kmocháček je pro mne dost cenná, pokud má někdo další podobné zkušenosti, třeba i na té SK100 nebo podobných rád je uvítám. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, matouš b., 27.10.2013 19:00 na safárku jsem jezdil dost dlouho, vratkost (a další neduhy) se dají vyřešit touto úpravou http://www.raft.cz/Clanek-Safa... tu mohu jedině doporučit. nosit na zádech asi nebude problém pokuď ho budeš mít dobře složený a v dobrym báglu aby tě neboleli záda,my jsme to tenkrát vyřešili starým skládacím "rudlíkem" co vozej babky na nákupy, na tom se to vezlo velmi elegantě a složený kolejda se vešly do nákladovýho prostoru za sebou. k použitelnosti: najezdil jsem na něm myslim slušnou řádku km ale vždy zhruba do ww3 a to se dalo,se čtyřkou jsem koketoval pouze jednout a to na trnávce, a to jsem oběvil hranice safárka a přesedlal do plastu. když ti loď během vteřiny ztěžkne o 80 kilo (a věř mi že vylejt se to stihne až na břehu) v takovýhle vodě nemáš šanci. pohodlnější řešení by bylo asi jak píše had, zapalubovaný a s dekou (traveller) ale s ním jsem neměl tu čest takže nemůžu posoudit, ale jestli je to tvarově stejný jako safárko, jezdí to stejě a nebude se to plnit vodou tak by to teoreticky asi šlo, ale taky je čtyřka a čtyřka... takže za mě safari dobrý ale DO WW3! Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 27.10.2013 19:16 Dík, Traveller jsem chtěl, jenže jsem ho ke svému úžasu na stránkách Gumotexu nenašel. Proto hledám podobnou, třeba i otevřenou alternativu. Důležitá je dost i ta váha, třeba to od Kutlíků mě právě váhově malinko odrazuje, Traveller vážil pokud vím podobně. Ještě se rozhoduji, proto se ptám. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Chobotnice, 28.10.2013 07:54 Přesně totok popisoval i Typík na saf. z Jizery. Samovylejvání funguje moc pomalu, musel se dycky snažit chytit vracák, aby se stihnul vynořit. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 28.10.2013 10:02 Vratkost je jistou daní, ale dá se s ní žít, možná i využít. Z čeho mám strach je právě to zalévání. Je jasné že na otevřené lodi budu ve vodě, jsem v ní i na K2. Ale říkám si, že rychlost vylévání závisí i na výtlaku, ten je dost nízký, takže těžší lidi mohou mít problém. Já vážím kolem 60Kg. Má někdo zkušenost s tímto? Jinak díval jsem se na tu SK100 a je ještě o dvě kg. lehčí. Určitě stabilnější, to je vidět z půdorysu. Ale taky už dost krátký. Taky mám malino strach ze Sevyloru a následného servisu. Když zničím dno u K2 tak ho pošlu na podlepení. Ale co Američani? Každopádně zkušenost z konkrétních řek jsou nedocenitelné a budu za ně rád. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Honza, 31.10.2013 16:05 No jezdil jsem na safari, travelleru, sk1000 a K2. Do trojky až 3+ bych si vybral sevylor sk100 - kvůli pohodlí. Je to stabilní, dobře ovladatelné - docela flákárna na jízdu :-)). A vcejde se tam i lsučná bagáž. Na travelleru ujedeš vyšší obtížnost, tamje to už hlavně o jezdci - určitý limit už potom je v tom, že je to guma, takže vlnu nepropichuješ a může tě lescos sežvejkat. Guma má své limity. K2 je těžší, ale na obtížnost řeky toho ujede asi nejvíc. Její výhodou je ještě o maličko větší stabilitanež u sevyloru a především rychlé vylejvání - jako jediná z uvedených lodí vylejvá opravdu rychle, což oceníš třeba nahoře na Otavě atd. A je delší a s většíém výtlakem obtížnmost. Na všech toho mám naježděno hodně, nejpohodlnější je pro mne momentálně sevylor... naposledy Hamerák a Vařinec. Nicméně mrkni se ještě nas gumotexácký swing - jezdí moc hezky, má to šparajdu a ta nová verze už by mohl mít dokonce ne tu původní límec a šprajdu jen jako legraci, ale funkční - mělo by to teď mít stejný límec jako traveller, kde to funguje. Já jsem si bohužel koupil už ten první typ a tam je šprajda jen odflinknutá legrácaka :-)) Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 31.10.2013 18:37 Děkuji za info, K2 mám a mám na ní najeto už poměrně dost, musím říct, že jsem s ní hodně spokojen, počítám že za rok půjde na přelepení podlahy a bude sloužit dál, ještě hledám něco lehčího a menšího, proto toto fórum. Na Vavřinci jsem viděl letos jednu SK100, možná jsi to byl i ty? Přiznám se, že jsem nad ním přemýšlel jak říkajíc střídavě oblačno. Na první pohled mě docela zaujal, jen mám strach malinko ze servisu. Chci to na potoky a tam občas dostává loď dost zabrat. Ty máš nějakou zkušenost s tímto? A jakou máš zkušenost s těmi dvanácti vylévacími otvory? Jak vylévá? Dalo by se tam něco vymyslet a udělat popřípadě nějaká úprava? Je tam na to místo? První dvouplášťová verze jich měla víc. Jinak už mám možnost asi jen s tím SK100 a Safari. Kutlíci to ještě nemají a ten Traweller už taky těžko sháním. I tak vážil poměrně dost naproti tomu ten SK100 je mi hodně sympatický se svými 10Kg. Ještě jednou dík. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Tibor, 31.10.2013 20:18 Hmotnost 10 kg indikuje tenký materiál který na potocích snadno protrhneš. Safárko je dobrá kvakovka, ale nad 3WeWerky to není. Radši se poohlédni po tom Travelleru. Materiál je důležitý. Asi nejlepčí je Valmex (Kutlíci), pak NitrilonHW (GMTX těžší lodě), NitrilonLW (GMTX lehké rekreačky), nejmizernější pro WW je PVC (třeba Advanced Elements a asi i Sevylor) Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 31.10.2013 20:35 Ahoj, naprosto souhlasím, je to jeden z důvodů, proč váhám. Jen doplním, že záleží také na množství použitého materiálu. Rozdíl mezi Safari a SK100 jsou 2Kg. Klidně by to mohlo být i použitým množstvím materiálu. Napadá mne třeba rozdílné dno. Co mě ještě zajímá jsou ty vylejváky. Za jak dlouho se vyleje? Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Tibor, 31.10.2013 20:45 Při nabrání plného Safarka samovylití trvá cca 30sec a po tu dobu se blbě ovládá. Tedy pro WW4 ne. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Honza, 01.11.2013 09:13 Tenhle Sevylor mám už třetí typ, začínal jsem původním ještě dvouplášťovým, potom přišel ten první žlutý, který mněl otvory myslím šest (no prostě málo) a ještě buřtové nafukovací dno no a potom současný, který už má otvorů dostatek, vylévá rtychle a velmi pevné dno (zase skládané jako předchozí typy) - vlastně takový sendvič :-)). Tenhle poslední typ mám asi čtyři nebo pět let, najezdil toho hodně, neškubnul jsme ho nikdy a to s loděma nezacházím moc ohleduplně. Proti gumotexům se o trochu snáze odře, ale v době kvalitním pražujících lepidel to nepředstavuje vůbec žádný problém. Jinak řečeno, odolnost je dobrá a nebál bych se toho. Vylávání OK, teď už se nemusí nijak vylepšívat. Mrkni se ještě na ten swing od Gumotexu. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 01.11.2013 09:27 Ten Swing se mi moc nezamlouvá s materiálem, tvarově je asi OK. je asi i docela rychlý. Viděl jsem ho na Vavřinci. Je z kombinace dno Nitrilon zbytek Hevealon. I když už Gumotex zdá se vychytal chybičky, tak Safari, nebo SK100, potažmo kajak od Kutlíků, nebo Traweller zvládnou asi víc. Je to bohužel asi jen o materiálu. Viděl jsem jak na něm loni, nebo předloni, teď nevím sjeli Toušickou. Ale pravidelné ježdění na něčem takovém by z toho asi udělalo jen sezóni lodičku. je to celkem škoda. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 01.11.2013 09:40 Ještě když přemýšlím, ta SK100 je z nějakého materiálu Sevitex. Kdyby se opotřebovalo dno, šlo by to přelepit něčím co máme my tady? Třeba Nitrilon? Na jaké bázi je to lepidlo v opravné sadě? Dávám lodím dost zabrat, kdyby to šlo opravit něčím takovým už bych neváhal. Ona náhoda je blbec. K2 na které teď jezdím už má hezkých pár šrámů. Většinu získala letos na Sázavě pod Žďárem těsně po povodních když mě chytil Jasan spadlý přes potok. To je jen 4roky stará. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Tibor, 01.11.2013 12:24 Lepidlem X-treme fix ( http://www.boatpark.cz/x-treme... ) jde slepit skoro všechno (lepil jsem Nitrilon a PVC, drží to skvěle). Mám nafukovací mořský kajak Airfusion na kterém jezdím voleje typu Berounky a Sázavy; na jezech dostává dno tvrdě zabrat (má tam napínací trubku), taky jsem podlepoval dno další vrstvou. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Dalibor, 21.07.2014 09:29 Ahoj Tibore, sháním informace o kajaku AirFusion. Bylo by možné získat tvůj email, abych zbytečně nezatěžoval toto vlákno ??? Děkuji za odpověď dalibor.benes@gmail.com Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Honza, 04.11.2013 10:50 Jaký je to typ lepidla nevím, je to jiné než dodávaj gumotexáci, ale je běžně dostupné. I materiály na vylepení. Je to prostě standardní údržoba jako kterákoli nafukovačka, jen se liší materiál a lepidlo, žádnej problém. Ale za ta léta jsem to neškubnul, neškubnul jsem ani swing, škubnul jsem ale třeba K2 - která má jednoznačně nejodolnější materiál ... no ono je to o náhodě, o materiálu méně. Žádná z těch nafukovaček dělaných na ww vodu nemá vysloveně slabý materiál... a mimochodem, pálavy se kdysi dlěávaly také se třemi druhy materiálu od silného až po vysloveně tenký - jezdili jsme na všech a opravdu bych si netroufal tvrdit, že se ty silné škubaly méně než ty slabé :-)). Nabádal bych nad tím tolik. Důležitější je na co to chceš, podle toho vybral vlastnosti lodi - myslím teď jízdní. Materiál už dneska tak velký rozdím nedělá. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 01.11.2013 10:20 Mrkl jsem na ty úpravy a možná by to opravdu stálo za vyzkoušení, vypadá to že problematickou šprajdu odstranili. Ještě se zbývá zeptat na vnikání vody přes ty zipy. Jsou tam vlastně nutné "Kudy se tam dávají ty vzpěry"? Napadlo mě, že kdyby se přelepili, už by tam voda netekla a jeho použitelnost by výrazně vzrostla. Den Beitrag beantworten
|
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 01.11.2013 22:56 jj. jo ten je fajn, ale momentálně na něco takové si budu muset počkat. 29000,- je zrovna nad mé síly. Ale snad někdy se ho dočkám. Dík. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 28.10.2013 10:35 Ještě se zeptám, onen típek z Jizery, na jakých má ještě vodách zkušenost? Zkoušel třeba Labe? Tu Jizeru jel z Mýta, nebo níž? Malinko mě láká ta nedokonalost Safari a posouvání jeho hranic. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Chobotnice, 28.10.2013 11:40 Ho zkusim pošťouchnout, ať se vyjádří sám. Vylejvání je daný výtlakem a velikostí vylejvacích dírek. Taky mam dojem, jestli nejsou ty dirky kapek zezhora zakrytý válcema. Váha jezdce 60kg je v poho. Spíš vidim fór v tom, že na štyrkovou vodu by to už chtělo lo´d, u který cejtíš, že tě podrží a bude ti pomahat a né, že budeš sledovat, co ti provede za vypečenost. Tam už se plave nepříjemně. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Typík, 28.10.2013 20:41 Zdar, koukám další bohatýr co se toho nebojí. Já na safárku kdysi začínal. Mumlava od podkovy a následně Jizera až do Vilémova byla moje druhá kajakářská voda. Hned po lednový Sázavě za cca 80kb. Po týhle kombinaci Čeňkárna už byla zívačka. Pak sem dostal rozum a pořídil si normální kajak. Safárko není špatná loď, ale proč jezdit motokrosový terény na dětský tříkolce? Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Typík, 28.10.2013 20:45 Pár fotek je tady, ale né že se mi budete smát. />https://www.facebook.com/tom.possum/media_set?set=a.10200243238235502.10737418 28.1589172588&type=3 Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 28.10.2013 22:42 No na facebook se nepodívám, nějak jsem těmto sítím zapomněl propadnout. Ale velmi děkuji za reakci. Letos jsem absolvoval 15Km po Krkonošské krajině s K2, tento zážitek byl opravdu velmi silný a donutil mě přemýšlet nad něčím lehčím jen pro tyto účely.To i za cenu nějakého toho nepohodlí. Chtěl jsem něco jako Traveller ale bohužel jsem nikde nic nevykopal, jen u Kutlíků a ti ho mají ještě ve vývoji. Tak uvidím co mi napíšou. Proto se ohlížím ještě po něčem jiném. Z SK100 nevím proč, ale nemám moc dobrý pocit. I když je stabilnější a váží 10Kg. Už jsme byl na tom tak, že jsem začal přemýšlet nad lepením něčeho svého. Pak jsem na zamykání Doubravy viděl dvě Safárka na Martinu a docela mě zaujaly. Jednoho mám vyfoceného jak ho zalévá voda. Z fotky mi vyplynula možná jednoduchá úprava, která by ho mohla posunout i do těch čtyřek. Ale zatím jen teoreticky. Druhý důvod proč nad ním přemýšlím je kluk, zatím to není na pevnou loď, ale chtěl bych, aby zkoušel jezdit sám na něčem lehčím. Hodně jsi mi pomohl. Jen pro zajímavost ta Sázava byly Stvořidla? Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Střelec, 29.10.2013 08:42 Safárko je dobrý tak do dvojky, trojka je hranice možností a vylejvání ani u nový verze není nic moc. Líp se mi jezdilo na původní verzi, kde byl místo sedačky jenom rozpěrnej buřt. Do nový verze jsem osadil nakonec "křesílko" z odepsanýho Sunny - rozpírá boky daleko líp, než ta hrůza, co do toho dávají teď. Travelera mam a nejspíš ho budu pouštět do oběhu, protože ho mam detašovanýho u rodičů a pár posledních let jsem na něm jel asi dvakrát. Proti standardu má dolepovaný zasíťování palub (vlastnoruční improvizace), takže si lze něco odložit zvenčí a při kryse je to za co chytit. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, matouš b., 29.10.2013 07:08 labe jsem jel pod vrchlabím, to je tak nejobtížnější co se dá jet aby sis to vychutnal, obtížnější věci už jsou problém, 60 kilo je pohoda, váha jezdce na rychlost vylejvání nemá vliv, znamená to jen to že pořádný řízci(cca 80kg) maj zadnici ve vodě- seděj pod úrovní hladiny takže se nevyleje všechna voda, dá se o řešit tou plnohodnotnou sedačkou co v om je(né pouze poštářek za záda) a pěnovejma podprdelníkama,ale logicky čim výš sedíš tím je menší stabilita. jak už jsem psal vylejvání se dá zrychlit zvětšením otvorů- jeto popsaný v článku na kterej jsem tu už dával odkaz. Den Beitrag beantworten
|
|_Safari - použitelnost, Patrik, 29.10.2013 10:04 Ahoj, když jsem se minulý rok rozhodl přejít z kanoe na kajak bylo Gumotex Safari první plavidlo, o kterém jsem přemýšlel. Pak jsem ho ale viděl v akci na Sázavě a dost mě odradilo sezení v mokru. Předpokládal jsem, že budu jezdit i v zimě a to není moc příjemné. V tu chvíli jsem objevil Gumotex Traveller a bylo rozhodnuto, váha je kolem 15 kilo a z vlastní zkušenosti se nese velmi lehce. Není problém ujít s ním 5 km k nebo od řeky. Jel jsem na něm: Sázava - Stvořidla, Týnec-Pikovice Metuje - Peklo Vavřinec Bialka(PL) Divoká Orlice - Litický oblouk Labe - od Vrchlabí kanál Brandýs K jízdním vlastnostem: Je to ,,švině" vratká. První seznamovací kroky jsem měl co dělat, abych se na něm udržel i na klidné vodě, ale časem si zvykneš. Toto léto se mi stalo, že mi praskl(přepážka ve válci) jeden válec a v tu chvíli se stabilita o dost zlepšila. Nyní s ním již moc nejezdím, jelikož jsem si koupit plasťák. Výhody: Relativně zvládá i těžké vody - je to o zkušenosti jezdce, já zkušený nejsem vůbec a tak mě čas od času vykoupe. Přeprava je velkým kladem této lodi. Nevýhody: Stabilita - jak jsem již psal Šprajda originál od Gumotexu - Na prd, špatně se nasazuje a teče přes ní. bazarové na netu: http://www.hydromagazin.cz/baz...http://sport.bazos.cz/inzerat/...nové na netu: http://www.outdoor-shop.cz/clu...http://kajaky.eshop-zdarma.cz/...Ahoj Patrik Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 29.10.2013 18:45 Děkuji za info, Ten Travell jezdili borci na Coloradu a prý bez větších problémů. Ještě uvidím jak se vyjádří Kutlíci. Každopádně dík za odkazy, starý nechci a ten nový by mohl klapnou u těch kayaků. Ten druhý odkaz, tam ho už delší dobu nemají. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, krtek, 02.11.2013 21:24 Safárko jsem měl asi 3 roky a jeho vratkost je jen o tom, zviknout si. Celkem v pohodě jsem s tím jezdil do ww3 a to mám 184/105. Sice se při mé hmotnosti příliš prohýbalo dno, ale to jsem vyřešil duralovým rámem 1m dlouhým a širokým tak aby byl zapasovanej mezi boční válce a dno. trubka mezi každou komoru dna a 4 trubky napříč, pochopitelně zaslepený. Vše pořízeno v hobbymarketu. to rozneslo moji hmotnost na větší plochu, zároveň se torzně zpevníl a i s trochou bagáže na klidnějších vodách (ww1-2) na výkendový putování, Jen vypouštěcí otvory fungovaly jako napouštěcí. ale ten luxus při převážení vlakem atp.... Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 03.11.2013 12:47 Dík, Viděl jsem spoustu videí, kde se Safárkem sjížděli velmi zajímavé kousky. Ona vratkost také byla na těch videjích znát, ale myslím, že nic vážného to není, je to jen o zvyku. Také jízdní vlastnosti budou hodně o technice. na druhou . Na videjích je vidět, že většinou mají problémy se zalíváním ti, kteří pádlují mezi vlnami. Na fotkách které jsem pořídil letos na Martinu, potažmo na videu od Petra ze Zamykání D. je vidět, že velké množství vody natéká kolem přídě, ve stupních určitě i kolem zádě. Napadla mně úprava něco ve stylu částečného kokpitu s vlnolamem. Mělo by to být jednoduché, na přidělání v místech té sítě na přídi a zádi. Určitě efektnější, než zvětšování těch otvorů. Následné zajištění lepšího odvodu vody k otvorům určitě také pomůže. ten nápad někde výš je fakt moc dobrý a podle mně hodně funkční. Jestli se mi to povede domyslet a přes zimu vyrobit, zkusím si nějaké Safárko půjčit na test a pak se uvidí. Jinak zatím mě někteří přesvědčili na SKs100. U ní je ale už důležitá rychlost vylévání, o které zatím nejsem zrovna přesvědčen. Představoval bych si vylití max. do 20s. To se dá už udržet i ve slušném terénu. Loď s kokpitem si pořídím určitě později. Počkám si na to co vymyslí Kutlíci. Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Honza, 04.11.2013 11:06 No úpravu safarka najdeš někde tady na webu v archivu - dělalo se to proříznutím komory mnezi bočními válci, loň trochu zěmnila tvat, vznikla taková pseudohrana a .... nejel jsme na tom, jen jsme to tady viděl. Problémy stability safarka je v tom, že má kulaté dno a a ty sedíš nad vodou - ono je to ale i problém travelleru - ty lodě mají stejný korpus jen safarko se si on top - jinak je to totéž. Jinak je to o volbě, každý si vybíráme podle svého. Já safarko opustil kvůli pohodlí - ono jezdí fajn a uhlídáš ho v pohodě - dokud hlídáš :-)). Jakmile polevíš v pozornosti a chceš se jen kochat, můžeš tam být ve vtěřině - je to holt hodně vratká věc na flákání - na rozdíl od sevyloru nebo swingu. Ty toto při téměř stejné nážze ujedou minimálně stejněa fláká se na nich opravdu nádherně. Jezdím na nich i s plnou bagáží na týden, což jsme sice na safarku dělal sem tam taky, ale to už bylo těžíště opravdu hodně vysoko :-)) Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Storm, 09.11.2013 11:17 Děkuji za reakce, diskuse mi velmi pomohla, padlo tu mimo jiné i přesně to co jsem potřeboval vědět. To Safárko koupím, pro kluka to bude dobrá škola a já si na tom asi dokážu zablbnout taky. Kontakt s vodou a nějaká sranda být musí ne? Den Beitrag beantworten
|
|_Re: Safari - použitelnost, Tibor, 09.11.2013 16:16 Tož kdyby ti nevadilo mírně jeté (asi 2 roky) tak z důvodu přechodu na Travellera jsem dal svoje do bazaru (tady na raft.cz). Možná sleva a ještě k němu pumpa. Den Beitrag beantworten
|
|